اتصال وزارت جهاد کشاورزی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

تهران- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱، بیش از ۲ برابر تکلیف قانونی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه وزارت جهاد کشاورزی، «محمد قربانی» افزود: بنا بر بند (و) تبصره ۷ در قانون بودجه تکلیف شده که تا پایان شهریورماه حداقل ۳۰ درصد از خدمات پرکاربرد دستگاه‌ها به پنجره واحد هوشمند دولت وصل شود که هم اکنون وزارت جهاد بیش از تکلیف قانونی عمل کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بنا بر تکلیف قانونی وزارت جهاد کشاورزی، ۱۶ خدمت سامانه امور اراضی، ۲۷۰ خدمت ستاد وزارتخانه، ۱۵۰ خدمت سامانه دامپزشکی، ۲۹ خدمت سازمان جنگل‌ها، ۱۴ خدمت سازمان چای، ۲ خدمت سازمان امور عشایر و همچنین سازمان شیلات و صندوق بیمه محصولات کشاورزی به درگاه خدمات هوشمند متصل شدند.

قربانی گفت: طبق آمار تاکنون ۶۵ تا ۷۰ درصد فرآیندهای زیرمجموعه این وزارتخانه به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شدند که بر این اساس بیش از ۲ برابر تکلیف قانونی تا پایان شهریور اتصال برقرار کردیم.

وی افزود: سازمان تعاون روستایی در مجموع یک خدمت دارد که هنوز به سامانه خدمات هوشمند متصل نشده است، پشتیبانی امور دام نیز طبق قانون به سبب برخی موارد محرمانه می‌تواند متصل نشود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که این وزارتخانه همیشه در تلاش است که قانون و حتی قوانین مغفول مانده را اجرایی کند، خاطرنشان کرد: بدین منظور با مدیریت جهادی که در وزارت جهاد وجود دارد، مسوولان امر تلاش می‌کنند که مجری قانون باشند.

به گفته قربانی، گرچه تا پایان سال تمامی فرآیند و زیرمجموعه وزارتخانه‌ها باید به درگاه خدمات هوشمند دولت متصل شوند، اما پیش‌بینی می‌شود که خیلی زودتر این امر در وزارت جهاد اتفاق بیفتد چرا که همه چیز تنظیم است، تنها یک سری اتصالات با پنجره واحد باید چک شود تا با رفع تداخلات اتصال برقرار شود.

گفتنی است؛ طبق آمار اعلامی وزارت جهاد کشاورزی، کلیه خدمات امور اراضی، ستاد وزارتخانه، سازمان جنگل‌ها، سازمان چای، سازمان امور عشایر و سازمان شیلات و صندوق بیمه محصولات کشاورزی به طور کامل به درگاه خدمات هوشمند متصل شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha