امام جمعه تربت‌ حیدریه: طلاب از سیاست‌زدگی بپرهیزند

تربت‌ حیدریه- ایرنا- امام جمعه تربت‌ حیدریه گفت: هویت طلبگی حفظ روحیه انقلابی‌ است اما این به معنای ورود این قشر به جریانات سیاسی و سیاست‌زدگی نیست.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی روز سه شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه تربت‌ حیدریه افزود: انتظار از حوزویان آن است که با آگاهی، بصیرت و زمان شناسی، جایگاه نظام اسلامی را به جامعه جهانی بشناسانند.   

وی با بیان اینکه طلبه کم سواد، در جامعه جایگاهی نخواهد داشت، افزود: طلبه باید خود را مجهز به علم روز کند تا بتواند شان و جایگاه علمی و فقهی خود را در جامعه حفظ کرده و گسترش دهد.  

امام جمعه تربت‌حیدریه در تبیین فعالیت انقلابی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: در این راستا ۲ اقدام ایجابی یعنی شناسایی اسلام حقیقی و سلبی، یعنی مبارزه با انحرافات فکری در حوزه فکری و عملی نیاز است.   

رییس حوزه علمیه هراتی تربت‌حیدریه و امام جمعه پیشین این شهر نیز گفت: تربت حیدریه دارای سه مدرسه علمیه ویژه برادران و یک حوزه علمیه خواهران است.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: در این مدارس ۲۵۰ طلبه و روحانی از سطح یک تا چهار مشغول تحصیل هستند و از دستاورهای نظام اسلامی تحت ولایت مقام معظم رهبری حراست می‌کنند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha