جشن عاطفه‌ها تمرین نوع دوستی بین دانش‌آموزان است

کرمانشاه - ایرنا- معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان جوانرود جشن عاطفه ها را آموزش و تمرین نوع‌دوستی بین دانش‌آموزان دانست و گفت: جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در قالب‌های مختلف از دانش آموزان توسط نهادها علاوه بر ارزش مادی و کمک به دانش آموزان نیازمند، بُعد تربیتی نیز دارد.

«محمدعلی احمدی» روز چهارشنبه به مناسبت برگزاری جشن عاطفه ها در کشور در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اهمیت ترویج و تقوت فرهنگ کمک به نیازمندان در میان دانش آموزان، افزود: این موضوع برای آموزش و پرورش از توجه بیشتری برخوردار است و در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: جشن عاطفه ها از اقدامات ارزشمندی است که هر ساله با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) و برخی دستگاه های اجرایی برگزار می شود و نقش ویژه ای در ترویج فرهنگ نوع دوستی و همدلی با نیازمندان در عرصه آموزش دارد.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان جوانرود اضافه کرد: برگزاری این چنین جشن هایی، دانش آموزان را به کار خیر و خیرخواهی تشویق کرده و عاطفه ها را پرورش می دهند.

احمدی تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین نهاد تربیتی همواره تلاش می‌کند که مفاهیم انسانی و اخلاقی و معنوی را در بین مخاطبان خود یعنی دانش آموزان بسط و گسترش دهد.

وی گفت: پرداختن به موضوعاتی همچون جشن عاطفه‌ها می تواند بستر مناسب تربیتی اثربخشی را بوجود بیاورد تا دانش آموزان با مشارکت در این عمل خیر و انسانی، نسبت به تقویت روحیه انفاق، نوعدوستی و همزیستی اقدام کنند.

او براهمیت فقر زدایی در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: فقر ریشه تمام مشکلات و آسیب های اجتماعی است و اگر بخواهیم مشکلات و آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش دهیم باید به فقرزدایی در جامعه توجه ویژه ای داشته باشیم.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha