۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۲۲:۱۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84904234
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار گناباد خواستار ساماندهی بافت شهری شد

۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۲۲:۱۰
کد خبر: 84904234
فرماندار گناباد خواستار ساماندهی بافت شهری شد

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: بافت‌های شهری این شهرستان در زمینه های مختلف نیازمند ساماندهی است و باید از همه ظرفیت‌های موجود در این خصوص بهره گرفت.

به گزارش ایرنا، رضا نصیری، سه شنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری گناباد افزود: باید با حفظ هویت سنتی و گردشگری برای ساماندهی بافت شهری این شهرستان برنامه منسجم و هدفمندی داشت تا به یک وحدت رویه برای پیشرفت و توسعه فضاهای کالبدی شهری دست یابیم.

وی ادامه داد: بافتهای فرسوده شهری در یک بازه زمانی کوتاه به وجود نیامده است بلکه در طول سالهای متمادی ایجاد شده و باید با اجرای طرحهایی بازآفرینی و با پرداخت تسهیلات، بر اساس محله و منطقه بندی به متقاضیان این بخش، برای کاهش این معضل اقدام کرد.

فرماندار گناباد گفت: طرحهای بازآفرینی شهری توسط شهرداری های این شهرستان باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود و با توجه به کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، از این بافتها برای اجرای طرحهای احداث مسکن استفاده شود تا علاوه بر کاهش کمبود مسکن، فضای کالبدی این مناطق نیز بهبود یابد.

نصیری به تغییر و تحولات جمعیتی گناباد به دلیل افزایش مهاجرت اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از جوانان برای یافتن کار از این شهرستان مهاجرت می کنند و در مقابل شمار زیادی از گنابادی ها بعد از بازنشستگی، برای زندگی دوباره به گناباد بازمی گردند که لازم است با تشکیل کمیته ساماندهی جمعیت، برای کاهش معضلات این بخش برنامه مدونی داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد هم گفت: باید در کنار اجرای طرحهای بازآفرینی شهری، به توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ساکنان بافتهای ناکارآمد شهری توجه داشت.

ابوالفضل شاکری اظهار داشت: در این راستا باید از ظرفیت بافتهای فرسوده شهری برای کاهش مشکل کمبود زمین به منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن استفاده کرد.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha