حدود ۴۰ هزار زائر طی دهه پایانی ماه صفر از خدمات درمانی در مشهد بهره‌مند شدند

مشهد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در دهه پایانی ماه صفر ۳۹ هزار و ۸۶۰ زائر به بیمارستان ها و مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه در مشهد مراجعه و از خدمات درمانی بهره‌مند شدند.

دکتر شاپور بدیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد بیش از ۳۸ هزار زائر به مراکز درمانی در مشهد مراجعه و خدمات سرپایی دریافت کردند.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد هزار و ۸۶۰ زائر به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که از این تعداد هفت نفر به طور مستقیم به اتاق‌های عمل هدایت و ۱۱۱ مورد از آنان بستری شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اینک ۷۶ زائر در بیمارستانهای مشهد مقدس بستری و تحت درمان هستند.

بدیعی افزود: امسال با رعایت نظام سطح‌بندی ارجاع بیماران و با ساماندهی و برپایی ایستگاه‌های سلامت در جاده‌ها و مسیرهای منتهی به شهر مشهد که توسط این دانشگاه انجام شد، بیشتر زائران و مراجعان به ایستگاه‌های سلامت مراجعه می‌کردند و درمان در محل انجام می‌شد که این امر باعث شد با وجود حجم زیاد حضور میلیونی زائران در مشهد، وضعیت در حوزه بستری بیماران طبیعی باشد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha