طرح بازرسی ضربتی از کارگاه‌های پرخطر در سیستان و بلوچستان اجرا شد 

زاهدان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با حضور تیم‌های بازرسی کار، طرح ضربتی بازرسی از کارگاه‌های پر خطر همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف استان اجرا شد.

حامد آرامش روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این برنامه سراسری به مناسبت روز ملی آتش نشانی و ایمنی با حضور بازرسان کار و مسوولان ایمنی کارگاه‌ها و دستگاه‌های وظیفه مند در این حوزه انجام شد.
وی بیان کرد: بازرسان کار در این طرح، ضمن بازرسی میدانی از کارگاه‌های پرخطر، موارد نقص را در همان محل به کارفرمایان ابلاغ می‌کنند و در صورت احتمال بروز خطر و سانحه بر اساس ماده ۱۰۵ قانون کار، اقدامات لازم در خصوص تعطیلی کارگاه و معرفی متخلفان به مراجع قضایی انجام می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در پنج ماهه نخست امسال، ۱۰ مورد حادثه ناشی از کار در استان بوده که پنج مورد در کارگاه‌های ساختمانی رخ داده که در این حوادث متاسفانه سه نفر جان خود را از دست داده‌اند.
وی افزود: همچنین در این مدت سه هزار و ۳۲۹ مورد بازرسی به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار در استان انجام و تعداد سه هزار و ۳۱ ابلاغیه رفع نقص برای کارفرمایان صادر شده است.
آرامش تصیح کرد: وظیفه خطیر هشدار دهندگی در جلوگیری از حوادث کار بر عهده بازرسان کار است و امروز در تلاش برای ارتقا ایمنی و صیانت از منابع مادی و انسانی حوزه کار هستیم.
وی تاکید کرد: باید شعار ایمنی قبل از کار را به فراموشی بسپاریم و ایمنی در قبل، حین و بعد از کار را در دستور کار داشته باشیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان حفظ سلامت و صیانت از نیروی کار را از اهداف و برنامه‌های اصلی این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: اولویت ما حفظ جان کارگران ومردم شریف است.
وی اظهارداشت: از ابتدای سالجاری با افزایش بازرسی و نظارت ها بصورت سرزده و دوره‌ای، با همکاری سایر دستگاه‌های و نهادهای دخیل در قالب گشت مشترک تمامی کارگاه‌های ساختمانی به لحاظ اجرای قوانین و مقررات و ایمنی و بهداشت کار پایش می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha