۱۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84904685
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بجنورد در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) سوگوار شد

بجنورد- ایرنا- بجنورد مرکز خراسان شمالی به مناسبت سالروز شهادت جانسوز حضرت امام حسن عسکری(ع) غرق در سوگ و ماتم شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت مرکز خراسان شمالی غرق در عزا و سوگ است.

به همین مناسبت پرچم‌های سیاه سوگ و ماتم بر سر در معابر و منازل، خیابان‌ها و محلات بجنورد به اهتزاز درآمد و مردم این خطه در غم فراق امام حسن عسکری(ع) جامه سیاه بر تن کردند.

مردم عزادار بجنورد با حضور در مساجد و حسینیه ها در مصیبت این امام همام اشک ریختند و بر سر و سینه زدند.

این خطه که به عنوان دروازه ورودی زائران حضرت ثامن الحجج (ع) به مضجع پاک آن حضرت 'باب الرضا' نام گرفته است، از شب گذشته و امروز شال عزا بسته‌ و با نوحه سرایی و سینه زنی در غم شهادت این امام همام به سوگ نشستند.

جدای از فضای حقیقی، بسیاری از شهروندان دیندار و ولایتمدار در صفحات شخصی خود، شهادت امام حسن عسکری (ع) را به امام زمان (عج) تسلیت گفته و برای آن امام غایب از نظر، آرزوی صبر کردند.

گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که علاوه بر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی ، مردم شهرستان‌های شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج، جاجرم و گرمه نیز به این مناسبت به سوگواری پرداخته و آیین‌های خاص عزاداری برپا کردند.

به گزارش ایرنا، هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری قمری روز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) است،  آن حضرت پس از ۶ سال امامت، در حالی که در محاصره کامل نیروهای بنی عباس بودند، در ۲۸ سالگی به دست معتمد عباسی به شهادت رسیدند،  مضجع شریف آن حضرت در شهر سامرای عراق و کنار مضجع پدر بزرگوارشان، امام علی النقی (ع) است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha