۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۷:۵۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84905003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۶ هزار زوج خراسان‌شمالی در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج هستند

بجنورد- ایرنا- دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: ۶ هزار و ۱۰۰ زوج در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج از بانک‌های این استان هستند که به نوبت پرداخت می‌شود.

علی اصغر هدایتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیمه نخست سالجاری ۶ هزار و ۸۵۹ فقره وام ازدواج به میزان ۹ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال به جوانان پرداخت شد که با وجود افزایش ۱۰۰ درصدی سهمیه پرداخت استان ولی بدلیل تقاضای زیاد باز هم پشت نوبت وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه بانک های خصوصی استان از پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری استقبال نمی کنند و تمام فشار به بانک های دولتی وارد می شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: بانک های خصوصی استان بیشتر منابع را دریافت می کنند در حالی که پرداخت تسهیلات ارزان قیمت را ندارند و تمام منابع را از استان خارج و به سرمایه گذاری در جایی دیگر می پردازند.

وی عنوان کرد: منابع ۱۳ بانک عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان در نیمه نخست امسال به ۲۰۵ هزار و ۵۵۸ میلیون ریال رسید که ۱۷.۵ درصد نسبت به پایان سال گذشته افزایش یافت.

هدایتی به رشد ۳۳.۲۳ درصدی مصارف بانک ها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این امر نشان دهنده ارایه تسهیلات به متقاضان در بخش های مختلف است.

وی افزود: مصارف بانک های استان در پایان سال گذشته ۲۲۵ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال بود که اینک به ۳۰۵ هزار و ۶ میلیارد ریال رسید و بانک های ملت، کشاورزی و مسکن بیشترین مصارف را داشته اند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی ادامه داد: بانک های این استان منابع لازم برای پرداخت تسهیلات ندارند به همین دلیل پرداخت تسهیلات به نسبت گذشته سخت تر شده است.

هدایتی با بیان اینکه بانک های خصوصی به نوعی منابع بانک های دولتی را تضعیف کرده اند اظهار داشت: نسبت منابع به مصارف در بانک های دولتی بسیار پایین و حتی کمتر از ۱۰ درصد است این در حالی است که بانک های دولتی استان بیش از منابع مصارف دارند که حتی این امر منجر به جریمه آنان نیز شده است.

وی با بیان اینکه رسالت ایجاد بانک های خصوصی در استان مشخص نیست اظهار داشت: اگر بانک های خصوصی در پرداخت تسهیلات تکلیفی مشارکت کنند، مصارف بانک های دولتی استان پاسخگوی نیازها خواهد بود و در پشت نوبت نخواهیم داشت.

هدایتی گفت: بانک های خصوصی از جمله پاسارگارد، اقتصاد نوین و سرمایه هیچگونه ارایه تسهیلات ازدواج نداشته اند و مابقی بانک های خصوصی نیز عملکرد پایینی داشته اند.  

۱۳ بانک دولتی و غیر دولتی در خراسان شمالی عضو کمیسیون هماهنگی بانک های استان هستند.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، ۴۴ درصد جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha