افتتاح یک طرح راه روستایی در تربت‌ حیدریه

تربت‌ حیدریه- ایرنا- طرح راه روستایی "کوهی" از توابع بخش جلگه رخ تربت‌ حیدریه به طول ۲.۵ کیلومتر روز پنجشنبه با حضور مسوولان محلی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌ حیدریه در آیین افتتاح این طرح گفت: برای بهره‌برداری از این راه روستایی، بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده که با پیگیری های فرماندار و نماینده شهرستان در مجلس و نیز مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای  استان تامین شده‌ است.

علی‌اصغر کرباسی افزود: در بخش رخ تربت‌ حیدریه ۱۳ روستای پاگدار، حصارجلال، آب باریک بالا، آب باریک پایین، کلغری، بیدستان، غنچی، قجاق، پوستین و دوز و معدن، پیش آخور، زرکک، چهاردرخت و بیدستان مجموعا برای ساماندهی راههای ارتباطی به ۳۶/۵ کیلومتر آسفالت مسیر نیاز دارند.

وی با بیان اینکه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت حدود ۲ میلیارد تومان هزینه دربردارد، گفت: در کل هزینه آسفالت محورهای ارتباطی این ۱۳ روستا بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

رییس اداره راهداری تربت‌ حیدریه بیان کرد: اکنون بیشتر راه‌های آسفالته شهرستان نیز وضعیت مطلوبی ندارند و نیازمند روکش آسفالت هستند.

کرباسی تصریح کرد: ۱۷ روستای بالای ۲۰ خانواری شهرستان مجموعا با ۴۳ کیلومتر راه ارتباطی نیاز به بهسازی و آسفالت دارند.

وی افزود: از مجموع ۷۷۰ کیلومتر راه‌های مواصلاتی شهرستان حدود ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

وی میزان برخورداری شهرستان تربت حیدریه از راه آسفالته را ۹۸ درصد عنوان کرد و افزود: این در حالی است که این رقم در سطح استان حدود ۹۵ درصد است.

بخش رخ به مرکزیت رباط سنگ با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر، ۵۲ روستا، ۲ شهر، ۴۸ دهیاری و ۲ هزار و ۲۲ کیلومتر مربع وسعت، در ۳۵ کیلومتری شمال شهرستان تربت‌حیدریه واقع است. 

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌ حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha