امام جمعه کرمانشاه: مسوولان مشکلات عشایر را برطرف کنند

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، عشایر استان را سرمایه‌های ارزشمند نظام دانست و بر اهمیت رفع مشکلات جامعه عشایری تأکید کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا؛ آیت‌الله «مصطفی علما» در دیدار مسوولان و تعدادی از جامعه عشایری استان با تبریک و تهنیت آغاز ولایت و امامت حضرت ولی عصر (عج) اظهار امیدواری کرد همه ما جزو سربازان حضرت باشیم و بتوانیم منویات نایب ایشان را در عرصه جامعه اجرا نماییم.

وی با تقدیر از تلاش های جامعه عشایری استان اظهار داشت: همانگونه که امامین انقلاب فرمودند حقیقتاً عشایر جزو ذخایر انقلاب هستند، لذا از مسوولان می خواهم با تمام توان موجبات رضایت عشایر را فراهم کنند و همه ما باید از درخواست های عشایر دفاع کنیم، زیرا عشایر ذاتا خدمت گزار نظام و کشور هستند.

آیت الله علماء تصریح کرد: عشایر خیلی خوب می توانند در زدودن معضل بیکاری و ثبات جامعه نقش داشته باشند، لذا باید تا آنجایی که امکان دارد از حق عشایر دفاع شود، از جمله صنایع دستی که می تواند در چادر های عشایر تولید شود که این تولیدات بازار خوبی در ایران و بعضاً جهان دارد، باید تنوع و نو آوری در صنایع دستی عشایری خودش را نشان دهد.

گفتنی است در سطح استان کرمانشاه ۱۴ هزار خانوار عشایری در قالب ۸۰ هزار جمعیت زندگی می کنند که در دوران دفاع مقدس تعداد ۵۲۰ شهید سرافراز را تقدیم کشور نموده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha