امام جمعه شاهرود: سودجویان با هراس‌افکنی به دنبال ایجاد تفرقه هستند

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود گفت: سودجویان با هراس‌افکنی به دنبال ایجاد تفرقه بین بشریت است تا از این موج به نفع خود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه قلعه این شهر افزود: از صد سال گذشته تاکنون برخی به دنبال ایجاد موج هراس افکنی به اصل دین مسیحیت، یهودیت و اسلام بودند که در این راستا کمونیست‌ها می‌گفتند دین افیون است، غربی‌ها و سیاسیون دیروز و امروز هم دین را ناکارآمد جلوه می‌دادند.

وی با بیان اینکه برخی از ناحیه هراس افکنی در دین به دنبال تفرقه بین بشریت برای حفظ منافع خود بودند، ادامه داد: این امر در زمان جنگ جهانی اول و دوم به منصه ظهور رسید و اکنون هم هراس افکنی از اصل دین با انواع شیطنت‌ها و به کار گیری رسانه‌ها را در دستور کار دارند. 

امام جمعه شاهرود: سودجویان با هراس‌افکنی به دنبال ایجاد تفرقه هستند

 امینی موج دوم هراس افکنی را اسلام هراسی خواند و ابراز داشت: این موج در اروپا، آمریکا، استرالیا و بخشی از آفریقا با هدف ایجاد تفرقه بین ملت‌ها به راه انداخته شد.

امام جمعه شاهرود موج سوم را شیعه هراسی برشمرد و اظهار داشت: این موج در حدود ۲۰۰ سال است که در کشورهای منطقه به ویژه بین اهل سنت رواج پیدا کرده است تا سنی از شیعه هراس داشته باشد و آنها از این مسئله به نفع خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه موج چهارم ایران هراسی است، افزود: این موج به دلیل اهمیت کشور ایران از بعد انقلاب اسلامی در دستور کار دیپلماسی، رسانه ای و هنری غربی‌ها قرار گرفته است.

خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه موج انقلاب هراسی را در بین مردم ایران به راه انداختند تا به منافع خود برسند، تصریح کرد: از روز نخست پیروزی انقلاب دشمنان می‌خواستند هراس از انقلاب در دل مردم بیندازند و برخی دل ها هم مرعوب و تسلیم آن شدند.

به گفته وی، این پنج محور به منظور ایجاد هراس و تفرقه افکنی بین بشریت بوده تا به منافع خود برسند و آنها کاری با ملت‌ها ندارند به دنبال منافع پلید مادی خود هستند.

امینی به بیانات مقام معظم رهبری در بین فرماندهان ارشد نظامی و دانش آموختگان افسری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری بهترین و جامع‌ترین تحلیل از اتفاقات اخیر در کشور را بیان داشتند.

وی با بیان اینکه اصل این اغتشاشات تقابل با ایران قوی است و حجاب، گشت ارشاد و فوت یک خانم فرع آن است، ابراز داشت: قرنی آسیایی با حضور ایران، چین و روسیه در حال شکل گیری است اما غرب با به راه اندازی جنگ و نفاق به دنبال مشغول کردن این سه کشور است.

امام جمعه شاهرود به جنگ روسیه و اوکراین اشاره کرد و اظهار داشت: غربی‌ها یکسره به دنبال تحریک روسیه برای راه اندازی جنگ اتمی است تا قدرت این کشور در شکل گیری قرن آسیایی تحلیل رود.

وی ادامه داد: آنها خیلی دوست داشتند جنگ چین با تایوان به راه بیفتد تا بتوانند اسلحه‌های خود را بفروشند و از این طریق هم قدرت چین تحلیل رود.

امینی با اشاره به اینکه دشمنان تقابل بین مرزهای ایران با افغانستان، پاکستان، آذربایجان و امارات بر سر جزایر سه گانه را به راه انداختند، افزود: آنان وقتی دیدند نمی‌توانند بین مرزهای ایران با همسایگان اختلاف ایجاد کنند با بهانه فوت یک خانم به فتنه و آشوب در داخل کشور روی آوردند.

خطیب جمعه شاهرود به بخش دیگر بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: برخی با هیجانات خود خط قرمز نظام که امنیت مردم است را به خطر انداختند که این امر قابل مسامحه نیست.

وی برخی از تحلیل‌ها، قضاوت ها و اظهار نظرها را عجولانه خواند و ابراز داشت: تحلیل‌ها و قضاوت‌های عجولانه به نفع کشور نیست بلکه دشمنان از آن سود می‌برند.

به گفته امام جمعه شاهرود، مسئولان و مردم باید خیلی درس‌ها از این فتنه‌ها بگیرند.

 امینی در بخشی دیگر از سخنان خود به حضور وزرا در استان سمنان طی چند هفته گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: همه مسئولان کشوری باید استان را یکپارچه ببینند و در سفر به تمامی نقاط و همچنین تقسیم بودجه به عدالت رفتار کنند.

گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و همچنین روز روستا و عشایری از دیگر محورهای سخنرانی امام جمعه شاهرود در این هفته بود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha