علم بدون اخلاق مفید نیست/ ۶۰ درصد دانشجویان کشور را دختران تشکیل می‌دهند

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که والدین و معلمان در موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان و ورود به دانشگاه نقش مهم و اساسی دارند، تاکید کرد: علم بدون اخلاق مفید نیست.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در این مراسم ضمن پاسداشت آغاز بهار علم و دانش گفت: ۶۰ درصد دانشجویان کشور را دختران تشکیل می دهند و حضور قابل ملاحظه بانوان در آموزش عالی به خاطر شرایطی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم کرده است. باید قدر نظام جمهوری اسلامی ایران را که برخاسته از خون هزاران شهید است، بدانیم.

وزیر علوم با تاکید بر تلاش و پشتکار دختران دانشجو برای موفقیت در مسیر کسب علم اظهار داشت: خداوند به هر انسانی استعدادهای خاصی عطا کرده است و هر کسی باید بکوشد استعداد و ظرفیت ویژه مختص خود را شناسایی کند و از آن برای دست یافتن به موفقیت‌های خود استفاده کند.

زلفی‌گل با اشاره به تنوع رشته‌های تحصیلی گفت: هر رشته تحصیلی زیبایی خاصی دارد و متفاوت با رشته‌های دیگر است و اگر دانشجویان در مفاهیم و نظریات رشته تحصیلی خود به صورت عمیق مطالعه و پژوهش کنند، می‌توانند در رشته و علم خود در دنیا و پیشرفت بشریت سهیم باشند.

وزیر علوم خطاب به دانشجویان نو ورود به دانشگاه گفت: بخشندگی خداوند بی‌نهایت است و اگر با توکل به ذات اقدسش، از خداوند چیزی را بخواهید، قطعاً با رحمانیت آن را خواهد داد، آرزوهای بلند داشته باشید چرا که آرزوهای بلندتر باعث می‌شود تلاش بیشتری کنید.

علم بدون اخلاق مفید نیست/ ۶۰ درصد دانشجویان کشور را دختران تشکیل می‌دهند

مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ دانشگاه ها صبح امروز شنبه ۱۶ مهرماه با حضور آیت الله ابراهیم رییسی رییس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، عین‌اللهی وزیر بهداشت، دهقانی فیروزآبادی معاون علم و فناوری ریاست جمهوری، خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری، حق‌بین سرپرست دانشگاه الزهرا، شورای معاونان و مسئولان وزارت عتف و جمعی از اساتید و روسای دانشگاه های تهران در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.

علم بدون اخلاق مفید نیست/ ۶۰ درصد دانشجویان کشور را دختران تشکیل می‌دهند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha