محور برنامه‌های هفته وحدت گلستان تبیین وحدت و تمدن نوین اسلامی است

گرگان - ایرنا - دبیر ستاد بزرگداشت هفته وحدت گلستان گفت: محور برنامه‌های هفته وحدت امسال گلستان تبیین و تشریح وحدت، برادری و تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم روز شنبه در نشست خبری افزود: در هفته وحدت امسال ۳۵ برنامه ویژه در ۱۰ محور با مشارکت علمای شیعه و سنی استان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته وحدت گلستان ادامه داد: راه‌اندازی کاروان قرآنی «شمیم رحمت در سایه سار وحدت» در مسجد اعظم «ابوحنیفه قزاق محله» ومدرسه علمیه و دارالقرآن «سراج المنیر» بندرترکمن، زنگ وحدت با اجرای گروه «هم یاران وحدت» در یکی از مدارس آق قلا، جشن گرامیداشت هفته وحدت در مسجد عرفانی آق‌قلا، از جمله برنامه‌هایی است که در هفته وحدت اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: نشست بانوان فرهیخته گلستان با موضوع نقش بانوان تقریبی در تحقق تمدن نوین اسلامی، سلسله نشست‌های اتحاد، اعزام سخنران به نمازهای ‌جمعه‌ اهل سنت، محفل شعر تقریب، کارگاه آشنایی با سبک زندگی اسلامی - ایرانی با محوریت وحدت و تقریب  برادری و تمدن نوین اسلامی، گردهمایی ائمه جمعه  شیعه و سنی با موضوع پیامبر اعظم (ص)، انسجام اسلامی، حمایت از قدس شریف از دیگر برنامه‌های هفته وحدت گلستان است‌.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته وحدت گلستان گفت: نشست برادران شیعه و سنی، نشست با اقشار و جوانان و بیان دغدغه‌ها و خواسته‌ها در وحدت‌آفرینی نقش ویژه‌ای دارد.

۱۴ گلستانی در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی شرکت خواهند کرد

وی بیان کرد: در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که با حضور میهمانانی از کشورهای اسلامی در تهران برگزار می‌شود ۱۴ گلستانی شرکت خواهند کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته وحدت گلستان گفت: آمریکا می‌داند از نظر نظامی قدرت مقابله با ایران را ندارد و به جای آن با جنگ‌های قومی و مذهبی می‌خواهد همه را به جان هم بیندازد ولی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

از ۱۲ ربیع الاول سالروز ولادت حضرت محمد (ص) به روایت اهل سنت تا ۱۷ ربیع الاول سالروز ولادت حضرت محمد (ص) به روایت شیعیان با ابتکار حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران با عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha