۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84906698
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح جامع جهاد تبیین در خراسان جنوبی تصویب شد

۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۸
کد خبر: 84906698
طرح جامع جهاد تبیین در خراسان جنوبی تصویب شد

بیرجند - ایرنا - طرح جامع جهاد تبیین خراسان جنوبی در شورای فرهنگ عمومی استان با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی روز شنبه در این نشست که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی حضور داشتند، گفت: این طرح شامل سه محور اصلی است که هر یک از دستگاه‌ها به‌صورت تخصصی عمل خواهند کرد و از ظرفیت‌های مردمی هم استفاده می‌شود.

علی فرخنده افزود: هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌هایی اجرایی از اهداف اجرای طرح جامع جهاد تبیین است که پس از تصویب برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی گفت: براساس طرح جامع جهاد تبیین استفاده از ابزار هنر، مستدل و منطقی بیان کردن، مسایل جناحی را دخالت ندادن، استفاده از ادبیات نو مبتنی بر اصول، تبیین با پرهیز از تعصبات، استمرار در جهاد تبیین، برقراری رابطه دوستانه با مخاطب، خلاقیت و نوآوری مبنای فعالیت‌ها قرار می‌گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: طبق این طرح ائمه جمعه، مسوولان، جامعه هنری و رسانه‌ای، هیات‌های مذهبی، علما و روحانیون، نخبگان، خواص، دانشجویان و بسیجیان افسران خط مقدم جهاد تبیین هستند.

وی افزود: شبهه‌افکنی و تحریف حقیقت‌ها و ابهام‌آفرینی در واقعیت‌های عینی از چنان قدرت تخریبی برخوردار است که می‌تواند عناصر فاسد و مفسدی چون یزید را به بالاترین سطح اجتماع امت اسلامی برساند.

فرخنده اظهار داشت: انقلاب اسلامی با پشت سر گذاشتن حجم عظیمی از هجمه‌های سخت که بزرگترین آن جنگ تحمیلی هشت ساله توسط ائتلافی از حزب بعث عراق، ۲ ابرقدرت غرب و شرق و اقمار سیاسی آنها، رژیم‌های ارتجاعی منطقه و تروریست‌های منافق وطنی بوده است در مرحله دیگری از جهاد قرار دارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره مقاومت و لزوم جهاد تبیین گفت: تغییر افکار جوانان، افکار عمومی، باورها، ایمان، تغییر ذائقه‌ها و اختلال در دستگاه محاسباتی مردم، مسوولان و خواص از مهمترین اهداف دشمن در جنگ نرم و رسانه‌ای است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: تحریف و دروغ‌پردازی، مخدوش کردن چهره امام خمینی (ره) و انقلاب، بزک کردن چهره رژیم منحوس پهلوی، کتمان حقایق و بزرگنمایی نقاط ضعف، عملیات اصلی دشمن در جنگ امروز است.

وی اظهار داشت: براساس بیانیه گام دوم انقلاب توجه دادن جوانان به تاریخ انقلاب، زنده نگهداشتن شعارهای اصلی انقلاب، تبیین افول نظام سلطه، استفاده از ظرفیت جوانان و تجارب گذشتگان در جهاد تبیین، شکست محاصره تبلیغاتی دشمن و برجسته‌سازی دستاوردها از تکالیف اصلی در جهاد تبیین است.

فرخنده گفت: توجه به اصول و مبانی اسلام و انقلاب، دستاوردهای انقلاب و معرفی چهره واقعی غرب سه محور اساسی تبیین از نگاه مقام معظم رهبری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha