۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 1102
کد خبر: 84906801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم ساخت تالار مرکزی سمنان در انتظار اعتبار ۱۴۰۱ است

سمنان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با اشاره به اینکه ساخت تالار مرکزی این استان متوقف نشده است، گفت: عملیات اجرایی این طرح با پیشرفت ۱۵ درصدی، در انتظار تخصیص و ابلاغ اعتبار مصوب سال ۱۴۰۱ است.

فرشید فلاح روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقرر است با تخصیص سالیانه ۶۰ میلیارد تومان مرحله نخست تالار مرکزی سمنان تا سه سال آینده افتتاح شود.

تداوم ساخت تالار مرکزی سمنان در انتظار اعتبار ۱۴۰۱ است

وی ادامه داد: اعتبار سال ۱۴۰۰ تخصیص یافت و در راستای پیشبرد پی‌سازی (فونداسیون) هزینه شد و آغاز طبقه نخست آن در انتظار تخصیص اعتبار ۱۴۰۱ است.

 به گزارش ایرنا، مجتمع فرهنگ و هنری (تالار مرکزی) سمنان در زمینی به زیربنای ۱۵ هزار مترمربع و با مساحت بنای ۱۰ هزار مترمربع در آخرین روزهای بهمن ۱۳۹۹ کلنگ‌زنی شد.

ساخت این تالار از مصوبه‌های سفر رییس جمهور وقت به استان سمنان در سال ۱۳۹۵ بود و شامل یک سالن اجتماعات بزرگ با ظرفیت ۸۵۰ نفر، ۲ پلاتو تمرین تئاتر با ظرفیت ۵۰ نفر،۲ سالن سینما ۷۵ نفری و یک سالن سینما ۱۴۰ نفری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خرداد امسال در بازدید از روند اجرای این تالار، آن را طرح بزرگی و مهمی دانست که در آینده می تواند میزبان رویدادها و جشنواره‌های مهم ملی باشد.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha