۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84907442
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۶ کانون تب کریمه کنگو در گیلان شناسایی و کنترل شد

رشت - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۶ کانون تب کریمه کنگو در استان شناسایی و با اقدامات مناسب کنترل شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سهراب عاقبتی در مراسم جشن روز ملی دامپزشکی در رشت با بیان اینکه این کانون‌ها شامل پنج مورد در شهرستان رودسر و یک مورد در املش بود، افزود: با کنترل این کانون‌ها از گسترش به سایر شهرستان‌های استان پیشگیری شد ضمن اینکه هیچ مورد فوتی ناشی از این بیماری نداشتیم.

وی با تبریک روز دامپزشکی و قدردانی از تلاشگران این عرضه با اشاره به نقش مهم دامپزشکی در سلامت جامعه عنوان کرد: اصولا دامپزشکی محدود و منحصر به درمان بیماری دام نیست ضمن اینکه درمان بیماری‌ها بخش اعظمی به همکاران بخش غیردولتی واگذار شده‌است.

وی با بیان اینکه کار دامپزشکی زمان و مکان نمی‌شناسد، اضافه کرد: با توجه به جایگاه و اهمیت کار دامپزشکی با وجود نقش آن در بهداشت عمومی و ارتقاء سلامت جامعه از اعتبارات سلامت برخوردار نیست.

وی خواستار نگاه خاص سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای تخصیص اعتبار به این مجموعه شد و اظهار داشت: البته این نگاه در زمان حاضر وجود دارد اما نیازمند توجه بیشتر است.  

بخش اعظم سلامت جامعه بر عهده فعالان دامپزشکی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان نیز در این مراسم طی سخنانی ضمن تبریک روز دامپزشکی به دامپزشکان و فعالان این حوزه گفت: بخش اعظم سلامت جامعه بر عهده فعالان دامپزشکی است.

محمد اسحاقی خطاب به دامپزشکان حاضر در این جشن افزود: شما دارای دانش، تدبیر، صاحب تفکر و اندیشه هستید، از این‌رو باید به روز باشید و از  شیوه‌های نو در کار بهره گیرید.

وی با بیان اینکه فعالان در حوزه دامپزشکی متعهدانه کار می‌کنند، اضافه کرد: بدون دامپزشکی بخشی از سلامت جامعه به خطر می‌افتد.

کشتار دام در گیلان کاملا صنعتی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این مراسم گفت: کشتار دام در این استان ۱۰۰ درصد به روش صنعتی است.  

صالح محمدی با بیان اینکه گیلان، استانی کشاورزی است، عنوان کرد: ۸۵ درصد محصولات کشاورزی از آستارا به اتحادیه اوراسیا ارسال می شود از اینرو باید مدرن‌ترین قرنطینه را ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ زمین‌های کشاورزی اضافه کرد: کشاورزان اگر به درآمد مطلوب برسند هیچگاه اراضی کشاورزی شان را از دست نمی‌دهند از این‌رو باید به این بخش توجه ویژه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک روز دامپزشکی افزود: دامپزشکان بی‌منت و بی‌ادعا در حراست از امنیت غذایی که یکی از مولفه های مهم اقتدار کشورهاست، تلاش می کنند.

در پایان این مراسم جمعی از پیشکسوتان و کارکنان نمونه دامپزشکی گیلان و ۲ نفر از خبرنگاران فعال این حوزه تجلیل شدند.

۱۴ مهر در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز دامپزشکی و "۱۴ تا ۲۰" مهرماه نیز هفته دامپزشکی نام گرفته‌است، "خوراک دام سالم، دام سالم، غذای سالم، انسان سالم" شعار این هفته نامگذاری شده‌است.

به همین مناسبت مراسمی امروز سه‌شنبه به عنوان جشن روز ملی دامپزشکی در سالن اجتماعات دامپزشکی گیلان با حضور کارکنان و دامپزشکان این مجموعه برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha