تصادفات جاده‌ای خراسان‌شمالی در نیمه نخست سالجاری ۱۱۳ کشته داشت 

بجنورد-ایرنا- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: نیمه نخست سالجاری ۱۱۳ نفر در تصادفات جاده ای استان جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد کاهش یافت.

سرهنگ رحمان اسپیدکار روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت؛ ۹۱ فقره تصادف منجر به فوت در جاده های استان ثبت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال سه درصد کاهش یافت.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت وقوع یکهزار و ۲۰ فقره تصادف در جاده های استان منجر به جرح یکهزار و ۲۴۴ نفر شد که شمار تصادفات منجر به جرح نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد و تعداد مجروحان ۲۶ درصد افزایش یافته است.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شمار سوانح رانندگی منجر به خسارت در جاده های استان هم با ۵۰ درصد افزایش در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به ۹۰۸ فقره تصادف رسید.  

وی بیان کرد: در مجموع در نیمه اول امسال ۲ هزار و ۱۹ فقره تصادف در جاده های استان ثبت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۴ درصد افزایش دارد.  

سرهنگ اسپیدکار گفت: در این مدت ۷۱۰ دستگاه خودرو و ۳۲ دستگاه موتورسیکلت به علت تخلف رانندگان این وسایل نقلیه، توقیف و به پارکینگ منتقل شد.  

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از تصادفات در جاده های استان مربوط به سانحه واژگونی خودروها است یادآور شد: بخش زیادی از این واژگونی ها در جاده های یک طرفه رخ می دهد.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: از رانندگان انتظار می رود برای جلوگیری از وقوع تصادف، پس از هر ۲ ساعت رانندگی، خودرو را متوقف کرده و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر جاده دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از آن گذر می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha