۴۲ هزار و ۶۵۲ رویداد ولادت و ۱۱ هزار و ۵۲۰ رویداد فوت در خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: ۴۲ هزار و ۶۵۲ رویداد ولادت و ۱۱ هزار و ۵۲۰ رویداد فوت در ۶ ماه نخست امسال در خوزستان ثبت شد.

به گزارش ایرنا به نقل از  روابط عمومی ثبت احوال خوزستان، مصطفی امانی پور بیان کرد: از تعداد کل ولادت های ثبت شده ۵۱ درصد نوزاد پسر و ۴۹ درصد نوزاد دختر بودند و از تعداد کل فوت های ثبت شده ۵۷ درصد مرد و ۴۳ درصد زن بودند.

وی گفت: همچنین از تعداد کل ولادت های ثبت شده ۳۱ هزار و ۵۵۶ مورد معادل۷۴ درصد شهری و ۱۱ هزار و ۶۹ مورد معادل ۲۶ درصد روستایی و از تعداد کل فوت های ثبت شده ۹ هزار و ۴۸۷ مورد معادل ۸۲ درصد شهری و ۲ هزار و ۳۲ مورد معادل ۱۸ درصد روستایی بودند.

وی افزود: در این مدت در هر شبانه روز بطور متوسط ۲۲۹ نوزاد و هر ساعت تقریبا ۱۰ نوزاد متولد، و درهر شبانه روز ۶۲ مورد فوت و هر ساعت فوت تقریبا فوت سه نفر به ثبت می رسید.

امانی پور در توضیح آمار ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی بیان کرد: ۹۷/۶ درصد ولادت های ثبت شده استان در مهلت قانونی ۱۵ روزه و ۹۴/۲ درصد فوت‌های ثبت شده استان در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیدند.

وی با بیان اینکه میانگین سن مادرانی که در این مدت فرزند به دنیا آوردند ۲۵/۷۳ سال بود گفت: تعداد ۶۶۴ مورد دوقلوزایی و تعداد ۲۰ مورد سه قلو زایی نیز در این مورد در خوزستان ثبت شد.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان ادامه داد: در ۶ ماه نخست امسال ۱۸ هزار و ۲۳۲ مورد ازدواج و چهار هزار و ۷۳۵ مورد طلاق در خوزستان ثبت شد افزود:میانگین ازدواج های ثبت شده بار اول برای مردان ۲۸ سال و برای زنان ۲۳  سال و میانگین سن طلاق های ثبت شده بار اول برای مردان ۳۷ سال و برای زنان ۳۲ سال بود.

وی ادامه داد: همچنین در هر شبانه روز ۹۸ مورد ازدواج و ۲۵/۵ مورد طلاق در این مدت در خوزستان به ثبت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha