۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۷
کد خبر: 84907605
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هشت زندانی جرایم غیرعمد در یزد آزاد شدند

۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۷
کد خبر: 84907605
هشت زندانی جرایم غیرعمد در یزد آزاد شدند

یزد - ایرنا- رییس کل دادگستری استان یزد گفت: به مناسبت هفته وحدت به همت ستاد دیه و کمک نیکوکاران هشت زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری استان یزد، غلامعلی دهشیری  افزود: هفت نفر از این افراد محکوم مالی و یک نفر هم محکوم به پرداخت نفقه بوده است.

وی اظهار کرد: آزادشدگان، افراد مستحقی بودند که به دلایل غیرعمد و تنها به دلایل محکومیت‌های مالی در زندان‌ها به سر برده و بخشی از مبلغ بدهی را مددجو فراهم  کرده و بخشی هم  توسط خیرین با کمک ستاد دیه فراهم شده است.

وی ادامه داد: بدهی این مددجویان ۲۶ میلیارد و ۸۸۸ میلیون ریال بود که ۱۷ میلیارد و ۸۴۸ میلیون ریال توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات رضایت گرفته شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانکی به مبلغ ۹ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز شد.

دهشیری تصریح کرد: بزرگترین سرمایه ستاد دیه، اعتماد عموم مردم به این مجموعه است که به پشتوانه همین اعتماد مردم ۹۰ زندانی جرائم غیرعمد از ابتدای سال جاری از زندان آزاد شده و امیدواریم شاهد کمک‌های این نیکوکاران بیش از پیش باشیم تا زمینه آزادی دیگر زندانیان در بند نیز فراهم شود.

حدود ۷۰ محکوم جرایم غیر عمد در زندان های استان یزد بسر می برند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha