تفاهم نامه ارائه خدمات پس از فروش فرش ایرانی در کیش امضاء شد

کیش - ایرنا - تفاهم نامه همکاری ارائه خدمات پس از فروش فرش ایرانی در کیش بین سازمان منطقه آزاد و مرکز ملی فرش به امضاء رسید.

به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه در بخش های مختلف شامل فراهم کردن ورود موقت فرش های دستباف نیازمند تعمیر و مرمت، ایجاد نمایشگاه و جشنواره دائمی فرش دستباف، توسعه صادرات از طریق ایجاد پایانه صادراتی، برگزاری دوره های آموزشی نیروی انسانی صنعت فرش، همکاری متقابل و بررسی پیشنهادهای نوآور در این صنعت به امضا رسیده است.

رییس مرکز ملی فرش ایران عصر یکشنبه در آیین امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: توانمندسازی زنان و مردان این جزیره در عرصه فرشبافی به منظور اعتلای صنعت فرش به عنوان هویت فرهنگ ایرانی از مهمترین اهداف امضای این تفاهم نامه است.

فرحناز رافع اضافه کرد: ارتقای جایگاه فرش دستباف ایرانی و ارایه خدمات پس از فروش در یک مرکز مجهز بین المللی بدون اخذ تعرفه گمرکی ویژه فرش های صادر شده به خارج از کشور از دیگر اهداف امضای تفاهم نامه بین این مرکز با منطقه آزاد کیش است.

وی با بیان اینکه برخی از کشورها با ایجاد مرکز خدمات پس از فروش و جذب استادکاران ایرانی باعث ربودن بازار هدف شده اند، یادآور شد: جلوگیری از خروج نیروی انسانی توانمند و ارز آوری و کارآفرینی برای استادکاران و افراد توانمند از دیگر اهداف برنامه ریزی شده در این سند همکاری است.

رافع گفت: در نظر داریم در این مرکز خدمات مختلفی از جمله شست و شوی، مرمت و رفوگری فرش های ایرانی نفیس و همچنین صدور شناسنامه فرش را انجام دهیم که در مرحله اول با همکاری بخش خصوصی، کشورهای حاشیه خلیج فارس در اولویت بازار کار این مرکز است.

وی افزود: مرکز خدمات پس از فروش در جزیره کیش با همکاری بخش خصوصی فرش های ایرانی که در اختیار مصرف کنندگان خارجی است را برای ارایه خدمات پس از فروش و بدون اخذ تعرفه های گمرکی جذب و پس از انجام خدمات و صدور شناسنامه دوباره به مصرف کنندگان ارسال خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش هم در این آیین با بیان اینکه فعال شدن۱۳ نوع گردشگری در این جزیره دنبال می شود، افزود: ارایه خدمات پس از فروش فرش های ایرانی به مصرف کنندگان داخلی و خارجی فتح بابی برای گردشگری صنعتی این جزیره است.

مهدی کشاورز افزود: بهره گیری از گردشگری فرش از جمله اهداف این سازمان است که درصدد هستیم با عملیاتی شدن بندهای این تفاهم نامه با ایده هایی تازه به این هدف برسیم.

وی اضافه کرد: همچنین انتظار می رود این تفاهم نامه نقطه اتصالی در حوزه بهره گیری از توان دانشگاه ها و مدارس برای تربیت نیروی انسانی توانمند باشد و سازمان منطقه آزاد کیش از بخش خصوصی و مرکز ملی فرش جهت ارایه خدمات پس از فروش و راه اندازی دوره های آموزشی حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha