فعالیت تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان در استان یزد آغاز شد

یزد - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: هم‌زمان با هفته ملی کودک فعالیت تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان آغاز شده است.

عالیه قوامی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تماشاخانه، تئاتر عروسکی ماجرای گله من را در مناطق حاشیه شهر و کمتر برخوردار مناطق شهری و برخی روستاهای استان تا ۲۱ مهر ماه اجرا می کند.
وی ادامه داد: شهرستان‌های هرات، مروست، مهریز، میبد، اردکان ، اشکذر و محله‌های پردیسان، صدرآباد، حسن‌آباد و رحمت‌آباد در شهرستان یزد میزبان اجرای نمایش این تماشاخانه خواهند بود.
وی در خصوص داستان این نمایش گفت: نمایش عروسکی ماجرای گله من به کارگردانی امیرمحمد انصافی ،حکایت چوپانی است که با آرزوهای خودش موقعیت گوسفندانش را به خطر می‌اندازد و در ماجراهایی که برایش اتفاق می افتد، یاد می‌گیرد که باید آرزوهایش به اندازه توانمندی‌هایش باشد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: هم اکنون چهار تماشاخانه سیار با هدف، تولید تئاتر ویژه مخاطب کودک و نوجوان و اجرای آن در سالن‌های آمفی تئاتر، مراکز کانون، مدارس، مساجد، بیمارستان‌ها و مناطق کمتر برخوردار و حاشیه شهر فعال است و این تماشاخانه‌ها سینما، تئاتر کانون و کتاب را که به این محصولات فرهنگی دسترسی ندارند، به مناطق حاشیه‌ای می برد.
قوامی اظهار داشت: انتخاب استان‌های میزبان تماشاخانه های سیار براساس درخواست استان‌ها، با برنامه‌ریزی معاونت تولید کانون از ۱۷ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۱ انجام شده است که در این راستا دو تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، میهمان استان‌های کردستان، اردبیل، آذربایجان غربی، سمنان، یزد، چهارمحال و بختیاری و بوشهر است .

هفته ملی کودک در سال ۱۴۰۱ با شعار حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی هم‌زمان با ۱۶ مهر (روز جهانی کودک) آغاز می‌شود و تا جمعه ۲۲ مهر ادامه می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha