جابجایی روزانه بیش از ۳۲ هزار تُن کالا در آذربایجان‌غربی

ارومیه - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت قابل توجه حوزه حمل و نقل باری در استان گفت: طی نیمه نخست امسال، روزانه بطور متوسط ۳۲ هزار و ۲۰۰ تُن کالا توسط ناوگان باری استان جابجا شد.

پیمان آرامون روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بار حمل شده طی نیمه نخست سال جاری در آذربایجان غربی به حدود ۶ میلیون تُن می‌رسد که در مسیرهای داخل استانی، استان‌های مختلف کشور و حتی در مسیرهای بین المللی جابجا شده است.

وی اضافه کرد: همچنین طبق آمار، تعداد بارنامه صادر شده برای حمل این میزان کالا در استان به بیش از ۴۳۱ هزار فقره رسیده که انجام روزانه به طور متوسط بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ فقره‌ای را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: در این مدت بیشترین کالای جابجا شده در استان مربوط به سیمان با بیش از ۳۳ درصد سهم بود و در نیمه نخست امسال شاهد جابجایی بیش از ۲ میلیون تن از این محصول مهم صنعتی در استان بودیم.

آرامون اظهار کرد: حدود ۳۳ هزار و ۵۰۰ راننده با استفاده از ۳۲ هزار و ۹۰۰ دستگاه خودرو باری سنگین، کار جابجایی بار در آذربایجان غربی را انجام می‌دهند.

وی گفت: عمر متوسط ناوگان باری در آذربایجان غربی حدود ۱۶.۵ سال است که بهتر از متوسط کشوری برآورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از استان‌های فعال در حوزه جابجایی بار داخل استانی، داخل کشوری و بین المللی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha