۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84908172
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای استان اصفهان به ۸۷.۹ درصد رسید

 اصفهان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: در زمان حاضر ۸۷.۹ درصد روستاهای استان به اینترنت پُرسرعت مُتصل هستند و زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این روستاها با اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت مُحقق خواهد شد.

جعفر مطلب‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۴ روستای استان اصفهان به اینترنت پُرسرعت مُتصل شده و هنوز ۱۱۳ روستای دیگر در این استان به این فناوری  مجهز نشده اند و با بهره مندی آنها از این فناوری، پوشش روستاهای این خطه به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی اضافه کرد: با اتصال سه روستای جدید در شهرستان‌های کاشان و فریدونشهر به اینترنت پهن باند سیار، تعداد روستاهای بهره‌مند از این فناوری در سطح استان به ۸۱۵ روستا رسیده است.  
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان افزود: ارتقای فناوری ۲ سایت مزبور در روستای "الزگ"  از توابع بخش قمصر شهرستان کاشان و روستاهای "کلوسه" و "وستگان" در پشتکوه موگویی شهرستان فریدونشهر انجام شد.

وی ادامه داد: برای ارتقای هر کدام از این سایت ها ۲۷ میلیارد ریال هزینه شده است و این طرح در مجموع با سرمایه‌گذاری ۵۴ میلیارد ریالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد.

مُطلب‌زاده گفت: اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان، رونق اقتصادی و تسهیل زندگی مردم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ اینترنت سیار و ثابت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ۸۶.۸ درصد است، خاطرنشان کرد: این شاخص برای اپُراتور همراه اول  ۶۴ درصد، ایرانسل ۳۳ درصد و رایتل ۳.۵ درصد است.

مُطلب‌زاده ادامه داد: تعداد مشترکان همراه اول در استان اصفهان پنج میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۹۲ خط و تعداد مشترکان ایرانسل ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۹۷ خط است و هم اینک تمام شهرهای اصفهان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت در استان ۱۸.۳۹ درصد و اینترنت پهن باند سیار ۱۱۶.۴۷ درصد است.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار سکنه دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha