۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84908236
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جنب و جوش ورزشی در روستاهای گیلان با اجرای مسابقات"جام پرچم"

رشت - ایرنا - مسابقات مینی فوتبال جام پرچم از اواخر تیرماه امسال همزمان با سراسر کشور در روستاهای گیلان نیز آغاز شده که برپایی آن جنب و جوش خاصی در روستاهای استان ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، در رقابتهای مینی فوتبال جام پرچم که مختص به روستاییان است، در گیلان یک‌هزار و ۵۰ تیم در این دوره از رقابت‌ها حضور یافته و تا پایان آذرماه با هم رقابت می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در خصوص اهمیت و اهداف برگزاری این رقابت‌ها گفت: برگزاری جام ملی پرچم، انگیزه فراوانی را در بین جوانان روستاها و محلات ایجاد کرده و تحول بزرگی در شناسایی و معرفی استعدادهای ورزش کشور بوجود می‌آورد.

جهانبخش آرمان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: خوشبختانه استقبال از این مسابقات در گیلان نیز مطلوب است و بیش از یک‌هزار تیم در این دوره از رقابت‌ها حضور یافته و با هم رقابت می‌کنند.

وی افزود: برگزاری این دوره از مسابقات، یکی از جام‌ها و طرح‌های موثر در کشور توسط وزارت ورزش است که توانسته انگیزه زیادی را در روستاها و محلات ایجاد کند و تحول بزرگی در شناسایی و معرفی استعدادهای ورزشی در ایران بودجود آورد.

وی گفت: البته این مسابقات با ۲ هدف بزرگ تامین و پرکردن اوقات فراغت و کشف استعدادهای برتر برگزار شده است که استعدادیابی ورزشکاران در روستاها نیز می تواند یکی از شیوه‌های موثر برای کمک به توسعه ورزش قهرمانی باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به لزوم همکاری بیشتر با آموزش و پرورش برای توسعه ورزش اشاره و اضافه کرد: البته استعدادیابی ورزشکاران بهترین شیوه برای کمک به توسعه ورزش قهرمانی است که در این راستا علاوه بر برگزاری چنین جام هایی، باید از همه توان آموزشی برای شناسایی استعدادهای ورزشی کمک بگیریم.

آرمان خاطرنشان کرد: این در حالی است که با برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی در رشته‌های مختلف ورزشی و نیز بهره‌مندی از امکانات پایگاه قهرمانی و دانش مربیان ورزشی در راستای شناسایی استعدادهای ورزشی استان گیلان تاکنون، گام‌های موثری برداشته شده است.

وی بیان کرد: همچنین استفاده از همه ظرفیت ورزش استان در روستاها که از امکانات کمی برخوردارند، یکی از موثرترین راهکارها در شناسایی استعدادهای ورزشی بوده که این کار ارزشمند را با تلفیق و کمک گرفتن از امکانات آموزشی مرکز استان قادر خواهیم بود ظرفیت ورزش قهرمانی را به سطح مطلوبی ارتقا دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اظهارکرد: با نشست‌های تخصصی و بهبود فرایندهای آموزشی می‌توانیم در شناسایی و معرفی استعدادهای ورزشی نقش ارزنده‌ای را ایفا کنیم.

وی افزود: در این راستا نیز برپایی دوره‌های آموزشی و استعدادیابی در رشته‌های مختلف ورزشی گیلان در فصل تابستان اغلب هیات‌های ورزشی استان با استفاده از مربیان کارآزموده، دوره‌های آموزشی تئوری و عملی زیادی را برگزار کردند که البته همواره شناسایی استعدادهای ورزشی در اولویت بوده است.

آرمان ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به بازگشایی مدارس، با کمک مربیان دانش آموخته تربیت بدنی، آموزش و پرورش و نیز معرفی استعدادهای ورزشی به پایگاه قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان، می‌توانیم در بهبود فرایندهای آموزشی نونهالان ورزشکار که پایه‌گذار ورزش قهرمانی خواهند بود، اقدام‌های اساسی را انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha