۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 84908324
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الکاظمی احزاب عراق را به گفت وگو برای حل بحران دعوت کرد

تهران-ایرنا- نخست وزیر پشبرد امور عراق از تمام احزاب این کشور خواست که برای حل بحران سیاسی منطق گفت وگو را به کار گیرند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عراقی، مصطفی الکاظمی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق امروز (دوشنبه) در بیانیه ای از تمام احزاب و نیروهای سیاسی دعوت کرد که منطق گفت وگوهای عاقلانه، آرام و سازنده برای حل بحران سیاسی را به کار گیرند.

وی گفت: سال گذشته در چنین روزی مهم ترین بند در برنامه دولت خود را اجرا کردیم و آن برگزاری انتخابات زود هنگام بود.

الکاظمی خاطرنشان کرد که تجربه گذشت یک سال از انتخابات ثابت کرد که رفتن به صندوق های رای نیازمند ایمان تمام احزاب سیاسی به اصول دموکراتیک و به کارگیری روند سیاسی است.

نخست وزیر عراق بار دیگر از تمام احزاب سیاسی خواست که برای حل بحران سیاسی عراق منطق گفت وگو را به کار گیرند و راه حل های ملی فراگیر پیدا کنند که دموکراسی را تقویت کند و در راستای ثبات و شکوفایی عراق باشد.

پیش از این نیز رئیس جمهوری عراق در سخنانی تمامی طرف‌ها و احزاب سیاسی این کشور را به گفت‌وگو برای خروج از بن‌بست سیاسی فعلی در این کشور دعوت کرده بود.

برهم صالح رئیس جمهوری عراق گفت: ادامه وضعیت موجود دیگر قابل قبول نیست و ما نمی‌توانیم بیش از این روی صبر عراقی‌ها حساب کنیم.

وی افزود: تمامی احزاب سیاسی را به گفت‌وگوی جدی و حرکت به سمت تشکیل یک دولت برخوردار از اختیارات کامل دعوت می‌کنم.

رئیس جمهوری عراق تاکید کرد: وضعیت فعلی عراق به نحوی است که کشور بر سر دوراهی بازگشت به درگیری‌های داخلی و صف‌بندی‌ها و یا حرکت به سمت عبور از چالش‌های بزرگ و برآورده کردن نیازهای مردم قرار داده است.

صالح خاطرنشان کرد: نبود ثبات پایدار در کشور ملت ما را خسته می‌کند و زمینه را برای مداخلات خارجی فراهم کرده است.

انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق مهر سال گذشته برگزار شد اما اکنون و پس از گذشت یک سال احزاب این کشور موفق به تشکیل دولت نشده‌اند و همین مسئله منجر به شکل‌گیری یک بحران و بن‌بست سیاسی پیچیده در این کشور شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha