۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۸:۰۳
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84908376
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار هکتار از اراضی زنجان زیر کشت دانه‌های روغنی گلرنگ می‌رود

زنجان – ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: حداقل پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان در سال زراعی جاری زیر کشت دانه های روغنی گلرنگ می رود.

اکبر طیبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گلرنگ به عنوان یکی از گیاهان روغنی در کنار سایر گیاهان روغنی چون کلزا مطرح است، افزود: بر خلاف کشت کلزا که در اراضی آبی انجام می شود این گیاه روغنی قابل کشت در اراضی  آبی و دیم بوده و با توجه به اینکه ۷۰ درصد اراضی استان دیمی و دارای محدودیت آبی است، بیشتر تمایل به کشت گلرنگ به صورت دیم است.

وی همچنین از کشت کلزا در ۵۰۰ هکتار  از اراضی کشاورزی استان خبر داد و افزود: هدف گذاری برای سال جاری هزار هکتار بود ولی از آنجا که الگوی کشت در استان بر مبنای صیفی جات و غلات است، هنوز برداشت این محصولات ادامه دارد و زمان مناسب کشت کلزا عملا با این شرایط از دست می رود.

به گزارش ایرنا، سالانه دانه های روغنی تولید شده توسط غله و خدمات بازرگانی استان زنجان به صورت تضمینی و با نرخ دولتی خریداری و به کارخانه های روغنی کشی ارسال می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان از ادامه اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای زنجان برای دومین سال در این استان خبر داد و گفت: هدف این طرح افزایش میزان تولید و تثبیت آن در واحد سطح است.

طیبی اظهار داشت: افزایش تولید در دیم‌زارها با استفاده از ادوات و روش های نوین کشاورزی همچون اجرای خاک‌ورزی حفاظتی، استفاده از کودهای بذر مال، ریزمغذی ها و رعایت تناوب زارعی غلات و حبوبات قابل دسترسی است که این موارد در اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان مورد نظر قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha