اسناد مالکیت مناطق روستایی استان یزد، رایگان تعویض می شود

یزد - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: در راستای توافق صورت گرفته بین این اداره کل و بنیاد مسکن استان،اسناد مالکیت مناطق روستایی بصورت رایگان تعویض می شود.

به گزارش ایرنا مهدی اقبال روز دوشنبه در نشست قرارگاه حدنگاری شهید سردار سلیمانی تفت افزود: روستاییان تا پایان آذرماه امسال فرصت دارند برای تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری بدون پرداخت هزینه اقدام نمایند.

وی اظهار کرد: همچنین شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت هم جهت تعویض اسناد مالکیت خود در اسرع وقت به ادارات اسناد و املاک استان مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد همچنین با اشاره به پایان مهلت تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای در قانون جامع حدنگاری به دستگاه‌های دولتی افزود: در صورت عدم اقدام برای تعیین تکلیف اراضی و املاک دولتی و عدم تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری، به عنوان ترک فعل به سیستم های نظارتی و قضایی معرفی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: هویت سازی و مستندسازی و اجرای کامل قانون کاداستر بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های برنامه هفتم توسعه جزو وظایف قانونی دستگاه‌هاست و با جدیت دنبال می شود.

اقبال تصریح کرد: در حوزه اجرای کاداستر اراضی کشاورزی هم با توجه به تأمین هزینه ها ، نیازمند تبلیغ و اطلاع رسانی مسئولان محلی بویژه ائمه جمعه و جماعات ، بخشداران،  دهیاران و شوراها هستیم.

تعداد کل خانوارهای استان یزد ۳۸۰ هزار و ۱۰۰ نفر است که از این تعداد  ۳۲۹ هزار خانوارهای شهری و ۵۱ هزار و ۱۰۰ خانوار روستایی هستند.

شهر تفت در جنوب غربی استان یزد و در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر یزد واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha