۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84908750
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکلات دستگاه ها به علت عدم تمکین یا اشراف نسبت به قانون است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: عدم اشراف یا تمکین قانون از سوی مسوولان و مدیران باعث بروز مشکلاتی در دستگاه ها می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز دوشنبه در جلسه گرامیداشت سالروز تشکیل سازمان بازرسی اظهار داشت: مدیران و مسوولان با تقویت روحیه مشارکت و همکاری در کارکنان مجموعه، باعث ایجاد نشاط کاری، موفقیت و افزایش کارایی دستگاه متبوع می شوند.

وی با بیان اینکه باید در تمام امور خداوند ملاک عملکرد مسوولان و کارکنان قرار بگیرد، افزود: یک مدیر به عنوان الگو و معیار نیروهای زیردست، در کنار عمل به قانون باید در زندگی شخصی خود نیز تبعیت از فرامین شرعی و قانونی را مد نظر داشته باشد.

امام جمعه ایلام با اشاره به آشوب های اخیر یادآور شد: اغتشاشات اخیر هرچند گذرا و با تعداد اندکی از افراد جامعه شکل گرفت، اما حاوی هشدار و پیام مهمی برای مسوولان بود چرا که بیشتر این افراد را قشر جوان و نوجوان تشکیل داده بود.

حجت‌الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه اغتشاشات اخیر نیاز جدی به آسیب شناسی دارد، ادامه داد: ریزش جوانان و نوجوانان مهم است چرا که این افراد تحت تاثیر مداوم تبلیغات مسموم رسانه های معاند قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: باید رابطه صمیمانه بین والدین، اساتید، معلمان و روحانیت با طیف جوان و نوجوان پررنگ تر و والدین وقت و زمان بیشتری را با فرزندان خود بگذرانند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: خانواده ها از درون خانه ها در معرض تهاجم فرهنگی هستند و جنگ با دین، معنویت و هویت های ارزشی از سوی رسانه های بیگانه فضای مجازی به دورن خانه ها کشیده شده است.

وی تاکید کرد: جهاد تبیین در مورد حقایق جامعه و افشاگری اهداف شوم دشمن و دست های پشت پرده در مقطع کنونی ضروری و اجتناب ناپذیر است و باتوجه به فطرت پاک بچه ها، دشمن از عدم بلوغ سیاسی و فکری آنها استفاده کرده و نسل جوان و نوجوان را در معرض بمباران های خبری غلط و مغرضانه و محتواهای اغواکننده قرار داده است.

رییس دادگستری استان ایلام هم گفت: نظارت دقیق و عادلانه بر عملکرد سازمان ها به ویژه مدیران اصلی دستگاه ها موجب ارتقای کیفیت عملکردها می شود و باید عملکرد مدیران به عنوان نقطه حساس و اصلی هر دستگاه مورد ارزیابی جدی و موشکافانه قرار بگیرند.

عمران علی محمدی یادآور شد: نظارت و بازرسی مکمل یکدیگر هستند و در کنار حمایت از مدیران تابع قانون برخورد با مدیرانی که ترک فعل می کنند نیز به طور شفاف و صریح برخورد صورت می گیرد.

وی از بازرسان خواست بسته به شرایط و مقتضیات دستگاه ها و مدیران انعطاف داشته باشند و بازرسان باید از بین افراد با دانش، مسلط و آگاه به مسائل دستگاه ها انتخاب شوند.

علی محمدی تاکید کرد: با توجه به اغتشاشات کنونی و حضور فعال قشر نوجوان در این آشوب ها، یکی از مهمترین نهادها آموزش و پرورش است که به عنوان مهمترین و تاثیرگذارترین دستگاه باید مورد بازرسی و کنکاش قرار بگیرد چرا که برای دانش آموزان پرورش در اولویت آموزش قرار دارد.

دادستان ایلام هم گفت: نظارت بازرسان در ادارات و دستگاه ها باید قوی باشد تا فساد اداری شکل نگیرد و در این راستا با مدیران متخلف برخورد شده است.

عبدالوهاب بخشنده با بیان اینکه نظارت در دستگاه ها بیشتر باشد، یادآور شد: با همکاری دستگاه قضا حقوق تضییع شده از سوی مدیران متخلف به بیت المال برگردانده شده است.

به گزارش ایرنا، در این آیین از بازرسان موفق و برتر استان در ۶ ماهه گذشته تقدیر به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha