۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84908765
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

لوکاشنکو از آموزش گروه‌های نظامی در خاک اوکراین برای حمله به بلاروس خبر داد

تهران- ایرنا- الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس طی سخنانی نسبت به وجود آموزش‌های نظامی در خاک اوکراین برای حمله به خاک این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس طی سخنانی از آموزش تروریست‌های خارجی در کشورهای لهستان، لیتوانی و اوکراین برای حمله به خاک این کشور خبر داد. لوکاشنکو در این سخنان که در یک کنفرانس خبری مطرح شد اجرای این عملیات و آموزش‌ها را یک تهدید توصیف کرد.

لوکاشنکو روز دوشنبه در نشستی با موضوع امنیت نظامی گفت: آموزش شبه‌نظامیان از جمله رادیکال‌های بلاروسی در لهستان، لیتوانی و اوکراین برای انجام حملات خرابکارانه و تروریستی و سازمان‌دهی شورش نظامی در بلاروس در حال تبدیل شدن به یک تهدید مستقیم است.

ایوان تارتل رئیس کمیته امنیت ملی بلاروس نیز پیش از این در تاریخ ششم اکتبر از تحرکات نظامی در بیرون مرزهای بلاروس خبر داده بود. وی گفته بود کشورهای همسایه از جمله اوکراین در تلاش برای بی‌ثبات کردن کشور هستند.

تارتل افزود: برخی از مخالفان دولت بلاروس در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل گروه‌های نظامی از خاک اوکراین برای حمله به بلاروس هستند. وی تعداد این گروه‌ها را ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر عنوان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha