۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۳
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 84909114
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حضور ۹۴ درصدی دانشجویان در کلاس های دانشگاه تربیت مدرس

تهران-ایرنا- معاون آموزشی دانشگاه‌تربیت مدرس با بیان این کلاس های این دانشگاه از آغاز سال تحصیلی با میانگین ۹۴ درصدی حضور دانشجویان تشکیل شده است، گفت: اساتید لازم است در کلاس‌های درس حضور داشته باشند و حتی با حضور یک دانشجو نیز کلاس تشکیل و حضور و غیاب انجام می شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، اسداله کردنائیج با  ارایه گزارشی از روند بازگشایی دانشگاه و آغاز کلاس های درس دانشگاه تربیت مدرس گفت: سال تحصیلی دانشگاه تربیت مدرس از ۲۷ شهریور ماه به صورت رسمی آغاز شد و طی این مدت کلاس ها با میانگین حدود ۹۴ درصد تشکیل شد که با وجود برخی مسائل به وجود آمده و برگزار نشدن کلاس ها در برخی دانشگاه ها، ‌ در دانشگاه تربیت مدرس بیش از ۹۰ درصد کلاس ها با حضور دانشجویان برگزار می شود.

وی افزود: در شورای دانشگاه و شورای آموزشی اعلام کردیم که اساتید لازم است در کلاس های درس حضور داشته باشند و حتی با حضور یک دانشجو نیز کلاس تشکیل و حضور و غیاب صورت می گیرد که بر اساس مقررات آموزشی، غیبت غیرموجه بیش از حد مجاز در یک درس سبب حذف درس مربوطه خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: دوره مجاز تحصیل برای دوره کارشناسی ارشد ۲ سال به اضافه یک نیمسال و دوره دکتری چهار سال به اضافه یک نیمسال اضافه خواهد بود که لازم دانشجویان با برنامه ریزی صحیح در بازه زمانی مجاز فارغ التحصیل شوند.

کردنائیج با اشاره به کیفی سازی آموزش بر اساس رویکرد تقاضا محور و نیازهای جامعه خاطر نشان کرد: جهت گیری دانشگاه رشته های میان رشته ای و فناوری های برتر و رشته های دارای متقاضی است و دانشگاه همواره در جهت راه اندازی رشته های جدید میان رشته ای گام بر می دارد.

وی گفت: دانشگاه تربیت مدرس به عنوان دانشگاه تحصیلات تکمیلی در راستای نیازهای جامعه حرکت می کند و آمار خوب اشتغال دانش آموختگان این دانشگاه نیز بیانگر این مطلب است. در این راستا اساتید گروهها می توانند با توجه به نیازهای جامعه و لزوم تغییرات در برنامه و سرفصل های درسی، تا ۶ واحد درسی از سرفصل دروس خود را با نظر کمیسیون جامع برنامه ریزی آموزشی تغییر و مورد بازنگری قرار دهند.

حضور ۹۴ درصدی دانشجویان در کلاس های دانشگاه تربیت مدرس

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: دانشگاه تربیت مدرس در علوم پایه پزشکی و علوم زیستی در رتبه بندی وزارت علوم حائز رتبه اول است و دانشجویان این رشته ها علاوه بر انجام پایان نامه و رساله خود، اختراعات و ثبت مقالات در مجلات برتر داخلی و  بین المللی را دارند که باعث ایجاد رزومه و سوابق مثبت علمی برای آنان خواهد شد. در سایر دانشکده ها نیز وضعیت به همین صورت است و دانشگاه تربیت مدرس همواره در میان سه دانشگاه برتر کشور قرار دارد.

کردنائیج با تأکید بر اهمیت یادگیری مهارت های مورد نیاز در زندگی کنونی از سوی دانشجویان گفت: دانشجویان باید بتواند علاوه بر رشته ای که در آن تحصیل می کنند یک سری مهارت های لازم را نیز کسب کنند از جمله این مهارت ها می توان مهارت فناوری اطلاعات را نام برد که با توجه به حرکت دنیا به سمت دیجیتالی شدن و تحول دیجیتال در جامعه، یادگیری این مهارت بسیار حائز اهمیت است.

وی مهارت برنامه ریزی را دیگر مهارت مورد نیاز دانشجویان عنوان کرد و گفت: تحقیقات نشان می دهد فقط ۱۰ درصد مردم در زندگی خود به صورت هدفمند حرکت می کنند و مهارت طراحی و تدوین برنامه و حرکت هدفمند و با برنامه ریزی دقیق و بلند مدت سبب می شود در قرن ۲۱ بتوانیم با تغییرات و ناپایداری ها جلو برویم و هیچ گاه عقب نیفتیم.

کردنائیچ در ادامه افزود: مهارت یادگیری زبان انگلیسی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بسیار مهم است و دانشجویان در دنیای ارتباطات برای نوشتن مقاله و حضور در عرصه های بین المللی نیازمند یادگیری زبان خارجی هستند.

معاون آموزشی دانشگاه یادگیری مهارت مدیریت مالی را به عنوان دیگر مهارت مورد نیاز در زندگی کنونی مورد تأکید قرار داد و گفت: لازمه مدیریت آینده این است که بتوانیم تحلیل های درست داشته باشیم و به موقع تصمیم گیری های مالی انجام دهیم و این امر جزء جدایی ناپذیر در زندگی کنونی است.

وی همچنین بر اهمیت خلاقیت و نوآوری و لزوم یادگیری و ایجاد مهارت خلاقیت در دانشجویان تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha