۱۲ هزار واحد تولیدی و خدماتی چهارمحال و بختیاری در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کردند

شهرکرد- ایرنا - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت،معدن چهارمحال و بختیاری با اشاره روند ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ، از ثبت‌نام ۱۲ هزار و ۲۷۰واحد تولیدی، توزیعی و خدمانی استان در این سامانه خبر داد.

جهانبخش مرادی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا شهرکرد افزود:واحدهای تولیدی، توزیعی،خدماتی و انبارهای استان تا پایان مهر فرصت دارند نسبت به ثبت کالاهای تولیدی و انبار شده خود در گروه‌های اعلامی مبادرت کنند و از اول آبان برخورد قانونی با واحدهای ثبت‌نام نکرده مشمول صورت می‌گیرد.

به گفته وی، تمامی واحدهای تولیدی و انبارهای عمده استان که در زمینه تولید یا نگهداری کالاهای اساسی شامل برنج خارجی، چای خشک خارجی و شکر سفید و محصولاتی مانند کره حیوانی و نباتی، گوشت مرغ، گوشت قرمز، لوازم یدکی خودرو، تایر، فولاد و محصولات معدنی فعالیت دارند، می بایست تا انتهای مهرماه نسبت به ثبت نام در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

وی افزود: این واحدها باید بر حسب نوع فعالیت نسبت به ثبت دقیق آمار تولیدات و محصولات انبار شده خود از ابتدای سالجاری اقدام و شناسه مربوطه را دریافت کنند. 

مرادی یادآور شد: انبارها و مراکز نگهداری که محصولاتی از جمله کالاهای اساسی شامل برنج خارجی، چای خشک خارجی، شکر سفید و محصولاتی مانند کره حیوانی و نباتی، گوشت مرغ، گوشت قرمز، لوازم یدکی خودرو و تایر را نگهداری می‌کنند در صورت ثبت نکردن اطلاعات انبار خود، مرتکب قاچاق کالا می‌شوند و در صورت شناسایی به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: بر اساس تأکید وزارتخانه صمت، اطلاع‌رسانی‌های لازم در مورد لزوم ثبت اطلاعات  واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری و انبارها و مراکز نگهداری در سامانه جامع تجارت از اردیبهشت‌ امسال به همه واحدهای صنعتی و انبار های شهرستان‌های دهگانه استان انجام‌ شده است.

مرادی تاکید کرد: به دلیل اهمیت ثبت واحدها ارائه تمام خدمات توسط اداره کل صمت چهارمحال و بختیاری به واحدهای صنعتی منوط به ثبت‌نام واحدها در سامانه تجارت ایران شده است و واحدهای صنعتی باید هرچه سریع‌تر نسبت به ورود به سامانه جامع تجارت و ثبت‌نام واحد، تعیین کد نقش و شناسه کالا و قیمت‌گذاری، درج قیمت و اظهار تولیداتشان اقدام کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت چهارمحال و بختیاری یادآور شد: پس‌ از اتمام مهلت ثبت‌نام در سامانه تجارت، محدودیت‌ها توسط وزارتخانه بر روی واحدهای تولیدی و و انبارها و مراکز نگهداری ثبت نام نکرده انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سامانه جامع تجارت (سامانه یکپارچه‌سازی و نظارت بر فرآیند تجارت)با هدف یکپارچه‌سازی فرآیند تجاری در کشور، ایجاد شفافیت تجاری و نظارت بر زنجیره کلان صادرات و واردات کشور راه‌اندازی شده است و با استفاده از این سامانه، انجام مبادلات تجاری به سمت مبادی قانونی هدایت خواهد شد و پدیده قاچاق کاهش خواهد یافت.

چهارمحال و بختیاری با حدود ۸۵۰ واحد صنعتی ۱.۳۴ درصد واحدهای صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است و با اشتغال ۲۱ هزار نفر، ۹۸ صدم درصد اشتغال واحدهای صنعتی کشور را دارد و سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش صنعت استان، ۱.۲ درصد کل سرمایه‌گذاری صنعتی کشور است.

بیش از ۶۰ هزار صنفی در استان چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha