محتوا، دغدغه اصلی تشکیل سازمان تعلیم و تربیت کودک است

تهران-ایرنا- رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایی که باعث تشکیل این سازمان شد در خصوص محتواهای آموزشی و درسی بود.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، مجتبی همتی‌فر روز سه شنبه در خصوص اقدامات این سازمان در هفته ملی کودک، اظهار کرد: دوره کودکی و تربیت آن به همه سیاستگذاران، کنشگران اجتماعی و والدین یادآوری می‌کند که جایگاه و موقعیت راهبردی این دوره را باید مرور کرد و البته از نظر ما هر روز روز کودک است.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آینده کودک در گرو شرایط امروز آموزش و پرورش است و اگر می‌خواهیم آینده‌ای درخور و شایسته بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشیم، باید امروز را دریابیم همچنین اگر به دنبال تحول بنیادین در آموزش و پرورش هستیم حتما دوره کودکی باید به عنوان دوره‌ای بنیادین مورد توجه قرار گیرد.

رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اظهار داشت: مساله دغدغه تربیتی از ابتدای انقلاب وجود داشت و طرح تغییر آن نیز همان زمان به صورت بنیادین نوشته شد اما سئوال اصلی از سیاستگذاران و متولیان این است که آیا ما توجه اساسی به این امر داشته‌ایم؟ وی ابراز امیداری کرد که توجه بیشتری به این مساله اعمال شود و هفته ملی کودک تلنگری برای همه مسئولان در سایر سازمان ها باشد.

همتی فر گفت: نظام جمهوری اسلامی عزمی راسخ برای تربیت کودک دارد و این موضوع با تشکیل سازمان تعلیم و تربیت و ارائه خدمات تربیتی و فرهنگی به همه کودکان ایرانی مشهود است.

وی در ادامه با اشاره به این که از جمله مهمترین رسالت‌های سازمان تعلیم و تربیت کودک، ایفای نقش «یارِ کودکستان‌ها» است، گفت: با یک ساز و کار مشخص باید کمک کنیم محصولات خوب شناسایی، ارزیابی و معرفی شوند تا به عنوان یک حرکت شتاب دهنده، استانداردها را به کودکان و کودکستان‌ عرضه کنیم.

رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: چنین موضوعی باعث می‌شود محتوای خوبی در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد و با همکاری بخش مردمی سازمان و همچنین همکارانمان در سازمان پژوهش و دیگر بخش‌ها رویدادی را طراحی کردیم با عنوان «یارستان کودکستان» که نقش یاری رساندن به کودکستان‌ و خانواده‌ها را ایفا می کند.

همتی فر افزود: در این رویداد مجموعه محصولات فاخر را شناسایی و ارزیابی‌های لازم را به عمل آوردیم تا پس از آن، محصولات منتخب معرفی شوند.

وی عنوان کرد:  نکته مهم در این رویداد این بود که از استان‌های مختلف محصولات گوناگونی را داشتیم که نشان از مشارکت همگانی در تولید محصول فاخر برای کودکستان‌ها دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha