۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۷
کد خبرنگار: 1489
کد خبر: 84909665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار هرمزگان: دعوای امروز دشمنان بر سر ایرانِ قوی است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه دشمن با توطئه‌های مختلف به دنبال تفرقه افکنی میان شیعه و سنی است گفت: درواقع، دعوای امروز دشمنان بر سر ایرانِ قوی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،  مهدی دوستی روز سه‌شنبه در همایش هفته وحدت که باحضور ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رییس جمهور در امور اقوام، علمای دینی، مردم و مدیران استان برگزار شد، اظهار داشت: وجود رسول‌الله(ص) محور وحدت است و امیدواریم همه مسلمانان حول این محور اصلی وحدت حرکت کنند.

وی با اشاره به وحدت مثال زدنی شیعه و سنّی در کشور گفت: برخی اختلافات موجود هم درون خانوادگی و حل شدنی است که اجازه دخالت در این امور به کسی داده نخواهد شد.

استاندار هرمزگان اختلاف افکنی های را ناشی از هراس دشمنان از یکپارچگی ملت دانست و افزود: جمهوری اسلامی قدرت و توان و ابزار لازم برای جلوگیری از هرگونه مداخله دشمنان و دفاع از مردم شیعه و سنّی را در اختیار دارد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح کرد: برخی از کشورها و گروه‌های مختلف در خوانشی خشن از اسلام رحمانی سعی دارند در بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند که با بصیرت می‌توان این توطئه‌ها را خنثی کرد، دشمنان در حال حاضر به دنبال یارگیری هستند که نیاز است علمای شیعه و اهل سنت نسبت به جهاد تبیین در این زمینه اقدام کنند.

 دوستی با اشاره به برخی اتفاقات اخیر کشور و تاکیدات رهبر معظم انقلاب، گفت: دعوای امروز دشمنان بر سر ایران قوی است و علاوه بر اینکه خواص باید مواضع خود را در دفاع از کشور و ولایت شفاف اعلام کنند، می‌طلبد با وجود شرایط ویژه و مشکلات اقتصادی همه در کنار هم باشیم چرا که مسیر حرکت درست و به سمت اصلاح امور است.

وی با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی و تاثیرات آن بر کشور ادامه داد: همه ما تحت رهبری واحد فرماندهی معظم کل قوا مسائل را پیش می‌بریم و با مدیریت اجرایی رئیس جمهور تلاش می‌شود شرایط بهتر برای زیست مردم فراهم شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه در رذالت دشمنان شکی نیست گفت: دشمنان در مواجهه با جمهوری اسلامی تمامی استانداردهای خود را کنار می‌گذارند و حتی به آموزش بمب گذاری، درگیری خیابانی و اغتشاش متوصل شده‌اند، دشمن هرکجا منافعش اقتضا کند استانداردها را کنار می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه مردم جایگاه ویژه ای در گفتمان امامین انقلاب دارند اظهار داشت: اقتدار نظام برگرفته از مردم بوده و جمهوری اسلامی ایجاد شده است تا اهداف و آرمان‌های مردم کشور برآورده شود.