رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برضرورت سند دار کردن مدرسه ها تاکید کرد

بوشهر - ایرنا - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: در راستای جلوگیری از طرح دعوی بر علیه مدرسه هایی که سند ندارند آموزش و پرورش باید نسبت به سند دار کردن این اماکن اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بابایی روز سه شنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: امروز در بسیاری از مناطق افرادی که زمینی هبه کرده اند نوه های آنها آمده و ادعا کرده اند که ما این هبه را قبول نداریم و اقدام به طرح دعوی کرده اند.

وی بیان کرد: در همین ارتباط برای روان سازی کار و فراهم کردن زمینه سند دار شدن مدرسه ها؛ تمام مراحل صدور سند مدرسه ها برای آموزش و پرورش رایگان اعلام شده است.

بابایی بدون اشاره به شمار مدرسه هایی که سند ندارند گفت: در زمان حاضر برای ۸۵۰ مدرسه در استان بوشهر سند رسمی صادر شده است.

بابایی اضافه کرد: امروز باید به جایی برسیم که سندهای عادی کنار گذاشته شود چون  این سندها محلی برای جعل، کلاهبرداری و فروش مال غیر هستند.

وی ادامه داد: همچنین لازم است در شورای اداری استان مصوب شود تمام دستگاه‌های دولتی باید دارای سند رسمی باشند.

بابایی تاکید کرد: اگر دستگاه اجرایی سند قولنامه ای دارد واحدهای ثبتی  آمادگی مستند سازی و صدور سند را دارند چون زمین خواران رصد می کنند و برای دستگاه اجرایی که سند رسمی ندارد سند سازی و طرح دعوی می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ثبت اسناد شناسنامه سرزمینی یک کشور است بنابراین هویت سرزمینی یک کشور به جغرافیای وجودی آن کشور است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: ثبت وجب به وجب این کشور که خون‌های زیادی به پای آن ریخته شده باید حفظ شود لذا ثبت آن و سلامت در حوزه عدالت محوری امر مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

وی اظهار کرد: تدوین نقشه جامع مالکیت دولتی و غیر دولتی که با عنوان حدنگار یا کاداستر مطرح می شود  بسیار نکته مهمی است و انتظار می‌رود این کار به سرانجام برسد و کسی به خود اجازه ندهد در این سرزمین تعرضی به حقوق نظام و مملکت داشته باشد.

صفایی بوشهری افزود: در حوزه اسناد باید به سمت مدیریت الکترونیک حرکت کرد در غیر این صورت نظام مدیریتی ثبت اسناد دچار آسیب‌های خطایی می شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha