۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 84910116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صادرات کالا از بندرگناوه ۷۳.۵ درصد افزایش یافت

۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۲
کد خبر: 84910116
صادرات کالا از بندرگناوه ۷۳.۵ درصد افزایش یافت

گناوه – ایرنا – رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۹ هزار و ۶۳۲ تن کالا از این بندربارگیری و به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۳.۵ درصد رشد داشته است.

کیامرث جوکار روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: میزان صادرات کالا از بندر گناوه در ۶ ماه نخست سال گذشته پنج هزار و ۵۵۰ تن بوده است.

وی اظهارداشت: عمده کالاهای صادراتی پس از بازاریابی های به عمل آمده و براساس نیازمندی‌های کشور قطر صورت گرفته است که عمده آنها شیشه ساختمانی  است و  هر ماه به صورت مستمر انجام می‌شود.

جوکار بیان کرد: میزان کالاهایی تجاری وارداتی از طریق بندر گناوه در این مدت ۲۸ درصد و کالای ملوانی هفت درصد افزایش داشته است.

وی اظهارکرد: باتوجه به اعلام آمادگی متقاضیان برای صادرات دام زنده به کشور کویت و دیگر بنادر حاشیه خلیج فارس، برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه گفت: با اجرا و تکمیل طرح جامع توسعه این بندر که در سه بازه زمانی پنج ساله پیش بینی شده است، صادرات کالا از این بندر چندین برابر رشد خواهد یافت.

صادرات کالا از بندرگناوه ۷۳.۵ درصد افزایش یافت

وی افزود: در هفته دولت امسال با حضور مقامات کشوری و استانی فاز اول طرح توسعه بندرریگ با اجرای لایروبی کانال دسترسی آغاز شد و طبق برنامه زمان بندی شده  در بندرگناوه این طرح عملیاتی خواهد شد.

جوکار گفت: جابه جایی مسافر از ترمینال دریایی این اداره در مدت ۶ ماه اول امسال ۱۳ هزا و ۸۰۱ نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  ۸.۸ درصد رشد نشان می دهد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه اظهارداشت:  این اداره از سرمایه گذاران در زمینه ایجاد خط کشتیرانی برای جابه جایی مسافر استقبال و از آنها حمایت و مساعدت لازم خواهد کرد.

وی افزود:  در پی بروز نقص فنی در شناور  مسافربری (مهبد) در مسیر بندر گناوه به جزیره خارگ، شناور جایگزین انتخاب و فعالیت خود را در این مسیر آغاز کرده و به صورت روزانه فعالیت می کند.

وی یادآورشد: شناور مهبد نیاز به تعمیر و تمدید گواهینامه داشت که مراحل آن صورت گرفته است و بزودی فعالیت خود را در مسیر گناوه به جزیره خارگ از سر می گیرد.

بندرگناوه از بنادر فعال تجاری استان بوشهر به شمار می آید و شغل ۸۰ درصد مردم این منطقه ساحل نشین به دریا وابسته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha