۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۷:۴۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84910438
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۳۸ بیمار دیالیزی در زنجان تحت درمان هستند

۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۷:۴۴
کد خبر: 84910438
۴۳۸ بیمار دیالیزی در زنجان تحت درمان هستند

زنجان - ایرنا - مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان گفت: هم اکنون ۴۳۸ بیمار دیالیزی در سطح استان در ۲ مرکز زنجان و ۶ مرکز شهرستان این انجمن تحت درمان دیالیز هستند که از این تعداد ۲۳۰ نفر را مردان و ۲۰۸ نفر را زنان تشکیل می‌دهند که بیشترین عامل ابتلا به این بیماری، دیابت بوده است.

محمدرضا طهماسبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات اجتماعی بیماران دردناکتر از خود بیماری است افزود: در این راستا انجمن کلیوی در بخش حمایتی با کمک خیرین و کمیته بانوان توانسته است تا حدی جوابگوی نیازهای درمانی و معیشتی این بیماران باشد تا بیماران در این موضوع دغدغه کمتری داشته باشند. 
وی اضافه کرد: در این راستا انجمن کلیوی با فراهم سازی یک ساختمان چهار طبقه به مساحت چهار هزارو ۵۰۰ مترمربع تمامی خدمات درمانی آموزشی تحقیقاتی حمایتی و ورزشی را متمرکز کرده تا در دسترس بیماران قرار بگیرد. 
این مسوول با بیان اینکه انجمن کلیوی علاوه بر بخش درمانی و حمایتی بخش آموزش و پیشگیری را در برنامه ها دارد گفت: در بخش آموزش و پیشگیری و با فعالیت های انجام گرفته در این انجمن از ۲ هزار و ۱۰۰ پرونده تشکیل داده شده یک هزار و ۶۵۰ نفر را با برنامه ریزی، مراقبت و پیوند کلیه از چرخه دیالیز خارج و به فعالیت اجتماعی برگردانده است. 
وی با اشاره به اینکه طی ماه سالجاری ۸۹ نفر بیمار دیالیزی در این انجمن پرونده تشکیل داده اند افزود: متأسفانه نسبت به سال گذشته شاهد افزایش هشت درصدی بیماران هستیم که اغلب از قشر جوانان است. 
طهماسبی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر به دلیل افزایش هزینه های درمانی، دارویی و پیوند، تمامی بیماران واجد شرایط نیازمند برنامه ریزی و تقویت برای گسترش اطلاع رسانی و آموزش و پیشگیری هستند تا شاهد کاهش تعداد بیماران دیالیزی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha