۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۰۸
کد خبر: 84910935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهاد تبیین بهترین شیوه برای مقابله با جنگ نرم است

قم- ایرنا - دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق با اشاره به اقدام‌های مخرب و توطئه‌آمیز دشمن در عرصه فرهنگی گفت: بهترین شیوه برای مقابله با جنگ نرم دشمن استفاده از ابزار زبان و بیان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سید هاشم الحیدری شامگاه چهارشنبه در اجلاسیه هزار و ۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا (س) در قم، طی سخنانی افزود: پس از جبهه نظامی، دومین عرصه برای رویارویی با دشمن، جبهه فرهنگی است که باید در آن نیز همانند جبهه اول حضور جدی داشته باشیم.

وی همچنین یادآور شد: در طول ۴۰ سال گذشته، از ولی فقیه زمان حتی یک بار هم نشنیدیم، که جبهه نظامی فریضه قطعی و فوری است!

هاشم الحیدری ادامه داد: رهبری یک روزی که حرم حضرت زینب (س) در خطر بود، فرمودند اجازه نمی‌دهیم سوریه ساقط شود، و این کشور با حضور رهبران و سربازان از کشورهای مختلف ایران، افغانستان و پاکستان و همچنین خود سوری‌ها سقوط نکرد.

وی تاکید کرد: این فرمایش رهبری، فریضه قطعی و فوری نبود، بلکه به تعبیر علما جهاد کفایی بود.

دبیرکل عهدالله عراق همچنین اهمیت مشارکت فعالانه در جبهه فرهنگی و موضوع جهاد تبیین در کلام رهبر انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: حضرت آقا از جهاد تبیین به نام فریضه قطعی و فوری تعبیر کردند، چرا که سنگر فرهنگی الان خیلی خطرناک است.

وی بیان داشت: در جنگ نظامی دشمن خیلی آشکار عمل می‌کند، ولی در جنگ نرم دل‌ها اسیر می‌شوند.

دبیرکل عهدالله عراق با بیان اینکه آگاهی بخشی به جامعه نیازمند استفاده از شیوه‌های مناسب است خاطرنشان کرد: در زمان فعلی مناسب ترین شیوه برای مقابله با تهدیدهای فرهنگی که جامعه را در معرض خطر قرار داده است، جهاد تبیین می‌باشد.

جهاد تبیین بهترین شیوه برای مقابله با جنگ نرم است

فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) قم و دبیر کمیته اجلاسیه ۱۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام کنگره ۶۰۹۰ شهید این استان نیز گفت: در ۲ گلزار شهیدان علی بن جعفر (ع) و بهشت معصومه قم، مزار شهیدانی از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، عربستان، لبنان، الجزایر و فرانسه وجود دارد.

سردار حسین تناور بیان کرد: مدفن ۸۵۹ شهید عراقی، ۲۸۵ شهید افغانستانی و ۱۷۶ شهید پاکستانی در قم است، که در جریان دفاع مقدس و دفاع از حرم به شهادت رسیدند.

در این آیین جمع زیادی از خانواده‌های شهیدان جبهه مقاومت همچنین مسئولان و شخصیت‌های مختلفی به‌ ویژه سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم حضور داشتند.

در این آیین که با جلوه‌های حماسی و کم نظیری همراه بود، یک سرود به زبان‌های فارسی، عربی، اردو و پشتو نیز اجرا شد.

جهاد تبیین بهترین شیوه برای مقابله با جنگ نرم است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha