هفت ویژه برنامه‌ هفته کودک در مهاباد اجرا می‌شود

مهاباد - ایرنا - مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک مهاباد گفت: هفت ویژه برنامه هفته ملی کودک در مناطق مختلف این شهرستان برگزار می‌شود.

افسانه بازیار روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این برنامه‌ها شامل جشنواره قصه گویی، عصر شعر با عنوان «نغمه های کودکی»، اجرای فعالیت‌های پژوهشی با عنوان «پژوهشگران کوچک»، اجرای شاهنامه خوانی، کارگاه آموزشی و مسابقه نقاشی با موضوع «کودکان حافظان محیط زیست»، برگزاری کارگاه فرهنگی و هنری کودک و مادر با عنوان «بوکه بارانه» و اهدای قفسه و کتابخانه به مدارس روستاهای کم‌برخوردار در قالب طرح «بخوانیم و ببخشیم» است.

وی اضافه کرد: این برنامه در ۲ نوبت ویژه دختران و پسران و در ۲ نوبت صبح و عصر در طول هفته ملی کودک برگزار می‌شود و تاکنون استقبال خوبی از برنامه‌های این هفته صورت گرفته است.

مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک مهاباد با اشاره به کسب چهار مقام در مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی گفت: طبق اعلام هیات داوران، در بخش رقابتی ملی نوجوانان، فاطمه رسولی عنوان برگزیده اول را به خود اختصاص داد و رامان علی‌پور از مهاباد به رتبه سوم رسید.

بازیار اظهار کرد: در بخش رقابتی ملی بزرگسالان، بیتا محمدامینی به رتبه دوم رسید و در بخش آیینی سنتی این دوره جشنواره نیز در گروه نوجوانان آیناز دین‌دوست از مهاباد به جایگاه دوم دست یافت.

کانون شماره یک پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد از سال ۱۳۵۴ در بوستان «سیدقطب» تاسیس شده و ۳۱۰ عضو فعال دارد و کانون شماره ۲ نیز از سال ۱۳۷۶ در بوستان «دانشجو» احداث شده و دارای ۲۵۰ عضو فعال است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب ۴۰ نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب در ۲۳ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار، روستایی و پستی به ۶۰ هزار عضو این نهاد خدمات ارایه می‌کند.

۱۶ تا ۲۲ مهر به عنوان هفته ملی کودک نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha