۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84911340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۲ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران فعال در کردستان پرداخت شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: از اول امسال تا پایان شهریور ۸۲ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ توسط بنیاد برکت به صنعتگران فعال در استان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، یعقوب گویلیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این میزان تسهیلات در راستای حمایت از صنعتگران به تولیدات استانی پرداخت شده است، ضمن اینکه از اول امسال ۲ هزار و ۱۵۶ فقره مجوز پروانه تولید صنایع‌دستی در استان صادره شده است.

وی افزود: از این تعداد پروانه صادر شده ۲ هزار و ۱۰۶ فقره مربوط به پروانه تولید انفرادی، ۴۱ مورد مربوط به پروانه تولید کارگاهی، هفت فقره کارت شناسایی و ۲ فقره پروانه تاسیس کارگاهی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان یادآور شد: از مجموع مجوزهای تولیدی ‌هزار و ۹ فقره پروانه تولید انفرادی نیز در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی تمدید شده است، ضمن اینکه این مجوزها برای صنعت‌گران فعال در رشته‌هایی از جمله رودوزی‌های سنتی، سفال‌گری، نازک‌کاری، البسه‌محلی، جاجیم‌بافی و گلیم‌بافی صادر شده است.

وی ادامه داد: همچینن در نیمه اول امسال، بیش از ۴۰ صنعتگر در رشته‌های مختلف بومی و محلی در نمایشگاه‌های مشارکتی صنایع‌دستی استان‌های اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، ارومیه و همدان حضور داشته اند.

گویلیان به برپایی بیش از ۱۰ نمایشگاه صنایع‌ دستی از ابتدای امسال تا پایان شهریوراشاره کرد و گفت: حضور در نمایشگاه صنایع‌دستی اقلیم کردستان عراق (شهر حلبچه)، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در خانه کُرد سنندج به مناسبت ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع‌دستی و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرستان‌های سنندج، بانه و مریوان در ایام نوروز امسال از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

در حال حاضر ۴۴ هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم در ۴۰ رشته صنایع‌ دستی در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha