۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 84911362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رعایت استاندارد کلید ورود به بازارهای جهانی است

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: استاندارد نقطه عطف توسعه اقتصادی و کلید ورود به بازارهای جهانی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد ایلام، سعید هژبری در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره استاندارد ایلام با مهم دانستن استاندارد و عجین شدن آن در زندگی مردم گفت: بعضا مشاهده می شود که استاندارد موتور تولید را خاموش کرده و این امر ناشی از درک نادرست فرهنگ استاندارد است و در واقع موتور تولید با استاندارد جهش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه استانداردپذیری وظیفه ذاتی و ملی است که همه آحاد جامعه به جهت حمایت از کالای با کیفیت تولید داخل و رونق اقتصاد ملی، باید به آن توجه کنند و افزود: مسئولین هم باید از حرکت ملی ترویج خرید کالای استاندارد ایرانی، برای اعتلای اقتصاد کشور حمایت کنند، چرا که استاندارد نقطه عطف توسعه اقتصادی و کلید ورود به بازارهای جهانی است.

معاون عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه تمام کشورهای دنیا برای حفظ منافع در رقابت های بازارهای بین المللی سعی می کنند تمام استانداردها را رعایت کنند، افزود: امروزه ملاک رقابت ها، کیفیت است و این مهم محقق نمی شود جز در سایه رعایت استانداردها.

هژبری تاکید کرد: استاندارد یک وحدت رویه است که باعث هماهنگی در جامعه است و ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه بعنوان پیشبرد در تولید اقتصاد است.

وی با اشاره به اینکه استاندارد زبان مشترک بین تولیدکننده و مصرف کننده می باشد اضافه کرد: امروزه در بحث بازاریابی، حرف اول را رضایت مشتری می زند و لازمه این مهم رعایت استاندارد ها می باشد.

مدیرکل استاندارد ایلام نیز با اشاره به شعار روز جهانی" چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر، استانداردهایی برای اهداف توسعه پایدار"، به نقش و اهمیت استاندارد و الزام آن در جامعه پرداخت.

مهناز همتی بیان کرد: تولید و ارایه خدمات بدون توجه به کیفیت و استاندارد، برای اقتصاد کشور آسیب جدی است و بایستی با ارایه راه حلهای کاربردی، اقتصادی پویا را در کشور و استان ایجاد کرد تا بتوان به مولفه های مهم اقتصادی دست یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha