معادل‌سازی رفاه برای نخبگان داخل کشور با افراد بین‌المللی تراز علمی آنها

مشهد- ایرنا- رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه شاخص "تاثیرگذاری" معیار اطلاق عنوان نخبه بر افراد است، گفت: از این پس هدف ما معادل سازی رفاه برای نخبگان داخل کشور با افراد بین المللی تراز علمی آنهاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی عصر پنجشنبه در نشست با نخبگان خراسان رضوی افزود: در  تعریف جدید، صرف تاثیرگذاری معیار اطلاق نخبه بر افراد است و در غیر این صورت فرد تنها با استعداد نامیده می‌شود.

وی اضافه کرد:فردی که با استعداد خویش در موضوع و یا رشته علمی تاثیرگذاری خاص نداشته باشد، نخبه به حساب نمی‌آید و مشمول این گروه نیست.

دهقانی تصریح کرد: همچنین در دوره جدید تلاش می شود برای اداره امور نخبگان از نخبه و یا نخبگان بهره برد چرا که تصمیم گیری در این امر نیازمند تفکری نو است.

رییس بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: ترمیم حقوق و پرداختی به نخبگان نیز یک راهبرد اشتباه بود و از این پس هدف ما معادل سازی رفاه برای نخبگان داخل کشور با افراد بین المللی تراز علمی آنهاست.

دهقانی فیروز آبادی بیان کرد: تامین مسکن نخبگان از اولویت های ماست و ما بر این باوریم فرد با استعدادی که کشور خود را برای همیشه ترک می کند دیگر نخبه به شمار نمی رود.

او گفت: هویت سازی نخبگان یکی از مهمترین کارهای مدیریت جدید بنیاد ملی نخبگان است که برنامه های ویژه برای آن تدوین شده است.
در این نشست برخی از نخبگان به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند.
 

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha