۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84912209
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پرداخت تسهیلات خرید مسکن در خراسان‌شمالی ۶۵ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۵۲۳ میلیارد ریال تسهیلات خرید مسکن در این استان پرداخت شد که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد افزایش یافت.

مرتضی ناصری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این میزان از تسهیلات به ۳۳۲ فقره پرونده پرداخت شد و این رقم از پرداختی نشان از رونق بازار در استان را دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات ساخت مسکن بیشترین رشد پرداختی ها را شامل می شود افزود: در این مدت ۶۲۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۲ هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال برای ساخت مسکن پرداخت شدکه معادل ۱۹ برابر مدت مشابه سال قبل است.

مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی ادامه داد: همچنین در ۶ ماهه نخست امسالغ ۳۹۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال برای تعمیرات مسکن پرداخت شد.

وی با اشاره به رشد ۱۴۰ درصدی در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در شعب بانک مسکن استان گفت: امسال ۹۶۱ فقره وام قرض الحسنه به ارزش ۸۴۸ میلیارد ریال در شعب استان پرداخت شد.

ناصری درباره پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن نیز افزود: تاکنون ۹ هزار و ۴۹۰ نفر در سامانه مربوطه ثبت نام شد که پرونده سه هزار و ۹۰۱ نفر منجر به انعقاد قرارداد با شعب بانک مسکن استان شد که ارزش این قراردها ۱۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال گزارش شده است.

وی گفت: تاکنون چهار هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال تسهیلات به متفاضیان نهضت ملی مسکن پرداخت شده است.

بر اساس اعلام راه و شهرسازی خراسان شمالی خراسان شمالی، در افق سال ۱۴۰۵، این استان ۱۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی کمبود دارد که با احتساب نرخ واحدهای فرسوده و ناپایدار و ازدواج، شرایط حاد و بحرانی نیز خواهد شد.  

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha