۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84912269
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۵۵ آزمون تعیین ماهیت کالاهای صادراتی در کردستان انجام شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل استاندارد کردستان گفت: ۶۵۵ آزمون تعیین ماهیت کالاهای صادراتی طی ۶ ماهه نخست سال جاری در این استان انجام شده است.

ژیلا یزدانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های این اداره‌کل نظارت بر کالاهای صادراتی و وارداتی است، اظهار داشت: توسط بازرسان و کارشناسان استاندارد استان در نیمه نخست امسال ۶۵۵ آزمون تعیین ماهیت و ۶۵۱ مورد ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۱۴۲ آزمون تعیین ماهیت کالاهای وارداتی و ۳۷۶ مورد ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی در استان انجام گرفته است.

مدیرکل استاندارد کردستان افزود: اقداماتی در ارتباط با انطباق و تعیین ماهیت کالاهای وارداتی و صادراتی در ۶ ماهه نخست سال جاری انجام شده و نسبت به یک سال گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

یزدانی با بیان اینکه از دیگر وظایف این اداره‌کل تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت شاغل در واحدهای تولیدی است، گفت: در ۶ ماهه امسال ۴۸ نفر از مدیران کنترل کیفیت تایید صلاحیت و ۳۴۸ نفر هم دارای پروانه تایید صلاحیت معتبر شدند.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی در راستای ترویج استاندارد و ارتقاء کیفیت کالاها و خدمات ارائه می شود، یادآور شد: در این مدت ۱۱ هزار و ۹۵ نفر ساعت آموزش برون سازمانی در استان ارائه شده است.

در حال حاضر ۳۶۸ واحد تولیدی فعال در استان کردستان زیر پوشش استاندارد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha