ساخت نخستین واحد تولید تجهیزات پزشکی در مهاباد آغاز شد

مهاباد - ایرنا - معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار مهاباد گفت: عملیات اجرایی نخستین واحد تولید تجهیزات پزشکی با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در شهرک صنعتی این شهرستان آغاز شد.

خشایار صنعتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این واحد آتل‌ها و فایبرهای ارتوپدی تولید خواهد کرد، اظهار کرد: عملیات اجرایی فاز نخست واحد تولید و پخش تجهیزات پزشکی در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع آغاز شده است.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه راه اندازی این واحد صنعتی برای ۳۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند، افزود: در زمان بهره برداری از این واحد، ۲۵ نفر به صورت مستقیم و پنج نفر هم به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار مهاباد گفت: با توجه به توسعه مهاباد در بحث احداث بیمارستان و واحدهای خدمات بهداشتی و درمانی، احداث واحدهای تولیدات تجهیزات پزشکی یکی از ضرورت‌ها در این شهرستان است.

صنعتی اضافه کرد: یکی از مسایل مهم و مورد توجه اینکه مهاباد، قطب درمانی جنوب آذربایجان غربی است و افق‌های روشنی برای توسعه صنعت توریسم درمانی در این شهرستان با توجه به نزدیکی به مرز اقلیم کردستان عراق وجود دارد.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی تجهیزات پزشکی در صورت تکمیل و راه‌اندازی می‌تواند محصولات خود را برای سایر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار نیز ارسال کند.

صنعتی یادآور شد: این شهرستان هم اکنون دارای یک بیمارستان با ۳۰۰ تخت فعال، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت است و یک بیمارستان جدید ۳۵۰ تختخوابی و یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی نیز در این شهرستان در حال ساخت است.

شهرک صنعتی مهاباد در ۱۸ کیلومتری این شهر در مسیر مهاباد - میاندوآب قرار دارد و با کلنگ زنی واحد تولید تجهیزات پزشکی، تعداد قراردادهای شهرک صنعتی به ۱۱۸ قرارداد رسید و حدود ۷۶ واحد تولیدی در این شهرک فعالیت می‌کنند که ۷۶۵ نفر در این واحدها اشتغال ایجاد شده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha