طرح جهش تولید دیمزارها در قزوین تا ۶۶ هزار هکتار قابلیت کشت دارد
گیاه روغنی گلرنگ

قزوین-ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان در صورت استقبال کشاورزان تا ۶۶ هزار هکتار قابلیت کشت دارد.

مجید ره انجام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: سهمیه استان قزوین در این طرح برای سال جاری ۶۰ هزار هکتار تعیین شده بود اما در صورت استقبال کشاورزان ۶ هزار هکتار به این میزان افزوده می شود.

وی اظهار داشت: امسال برای دومین سال، طرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان قزوین اجرایی می شود.

این مسوول با بیان اینکه پیش بینی می کنیم پنج هزار کشاورز قزوینی در این طرح مشارکت داشته باشند،افزود: تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ کشاورز در این طرح مشارکت داشته اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: طرح جهش تولید در دیمزارها در چهار شهرستان شامل قزوین، بویین زهرا، تاکستان و آوج در حال اجرا است.

ره انجام افزود: در این طرح که با هدف تقویت معیشت روستاییان و کمک به حفظ امنیت غذایی جامعه از طریق توسعه کشت و تولیدات دیم انجام می شود، در اراضی دیم استان قزوین محصولاتی نظیر گندم، جو، دانه های روغنی گلرنگ، حبوبات و گیاهان دارویی کشت خواهد شد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha