۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 84912574
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی لرستان ۳۴.۵ درصد افزایش یافت

خرم آباد - ایرنا - رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: پذیرش دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی در این مرکز مهرماه امسال نسبت به سال گذشته ۳۴.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا جعفری روز شنبه در آیین استقبال از دانشجویان جدید مراکز آموزش علمی کاربردی، جهاددانشگاهی، فرهنگ و هنر، فرماندهی نیروی انتظامی و یخچال‌سازی خرم‌آباد افزود: مهرماه امسال ۲ هزار و ۳۲۹ نفر در مقطع کاردانی و یکهزار و ۷۶۷ نفر در مقطع کارشناسی این دانشگاه دپذیرش شده که به ترتیب نسبت به پارسال ۲۷ و ۴۲ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه این مهم بیانگر تغییر نگاه، تمایل و توجه جامعه به آموزش‌های مهارتی است ادامه داد: جامعه کنونی به این باور رسیده است که برنامه‌های مهارتی باعث ایجاد اشتغال و کارآفرینی می‌شوند.

وی اظهار داشت: همچنین بخشی از این رشد ناشی از تغییر سیاست‌های دانشگاه در مدیریت جدید از جمله بازنگری در ۱۰۴ برنامه‌ درسی موجود، ایجاد ۱۲۵ برنامه درسی جدید متناسب با نیاز بازار کار و ضرورت‌های شغلی آینده، توجه به سند آمایش و ظرفیت هر منطقه و هر شهرستان بوده است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با اشاره به آغاز بکار این مرکز در سال ۷۵ تصریح کرد: مهرماه جاری بیش از چهار هزار دانشجو در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند و در حال حاضر بیش از هفت هزار دانشجو و ۹۵۰ مدرس در مقاطع کاردانی حرفه‌ای، کاردانی فنی، کارشناسی حرفه‌ای و مهندسی فناوری با ۳۰۱ کد رشته در چهار بخش صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر مشغول تحصیل و آموزش هستند.

جعفری گفت: هدف از تشکیل دانشگاه علمی و کاربردی تربیت نیروی ماهر، متخصص و کارآفرین بوده است و برای ایجاد مرکز نوآوری و کارآفرینی، ایجاد مراکز رشد و کلینیک‌های مشاوره، اشتغال و توسعه کارآفرینی در دانشگاه برنامه‌ریزی شده است و در سال جاری این اتفاقات در دانشگاه خواهد افتاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha