۱۰ نکته‌ از عملکرد استقلالی‌ها مقابل ذوب‌آهن؛ تفاوت بزرگ با دورانِ مجیدی و یادآوری به کی‌روش

تهران- ایرنا- در تقابل استقلال با ذوب‌آهن، تفکرات ساپینتو بیشتر از بازی‌های پیشین این تیم به چشم آمد و مشخص شد این مربی به بازی تهاجمی اعتقاد زیادی دارد.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال استقلال شب گذشته تیم ذوب‌آهن را شکست داد تا در جمع مدعیان لیگ برتر باقی بماند. در حال حاضر این تیم همچون پرسپولیس ۱۸ امتیازی است و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم قرار گرفته است.شاگردان ساپینتو در بازی مقابل ذوب‌آهن عملکرد قابل قبولی داشتند؛ دیداری که نکات مهم و قابل تاملی داشت. در ادامه به ۱۰ نکته مهم عملکرد استقلالی‌ها در این بازی پرداخته شده است.

*استقلال با علم به اینکه پرسپولیس مقابل مس رفسنجان به پیروزی رسید به مصاف ذوب‌آهن رفت و به همین دلیل از ابتدای بازی به دنبال پیروزی بود. ۴ مدافع استقلال در اکثر دقایق این دیدار در میانه زمین حضور داشتند که این مسئله نشان دهنده تلاش استقلالی‌ها برای تحت فشار قرار دادن شاگردان تارتار و میل به پیروزی بود.

*با توجه به نوع بازی استقلال در نیمه اول و فشاری که روی دروازه ذوب‌آهن ایجاد کرده بود پیش‌بینی می‌شد این رویه در نیمه دوم هم ادامه پیدا کند؛ اما ۳ تعویض ساپینتو در بین دو نیمه عجیب به نظر رسید. به خصوص تعویض ابوالفضل جلالی که در نیمه اول عملکرد قابل قبولی داشت.

*محمد محبی حالا به مهره کلیدی استقلال تبدیل شده است. او در این بازی هم نقش پلی‌میکر را به خوبی بازی کرد و هم اینکه به عنوان وینگر چپ بارها مدافعان ذوب‌آهن را دچار مشکل کرد. هر چند از ابتدای نیمه دوم که مهاجم نوک استقلال شد کارایی‌اش کمتر شد.تغییر پست او در نیمه دوم یکی از اشتباهات ساپینتو بود.

*روزبه چشمی سال گذشته پس از دوران ناموفقی که در تیم ام‌صلال قطر داشت بار دیگر به استقلال بازگشت. چشمی مدت‌ها شرایط خوبی به لحاظ فنی نداشت؛ اما رفته رفته توانست به روزهای اوج خود بازگردد و یکی از بهترین بازیکنان تیمش در بازی با ذوب‌آهن بود.

*ساپینتو نشان داد که در استقلال اهمیتی به نام‌ها نمی‌دهد و مصداق این مسئله نیمکت‌نشینی مهدی قایدی است. قایدی مقابل ذوب‌آهن نیمکت‌نشین بود و از ابتدای نیمه دوم به میدان رفت و موفق شد در روند بازی تاثیر مثبتی داشته باشد.

نکته‌نگاری از عملکرد استقلالی‌ها مقابل ذوب‌آهن؛ تفاوت بزرگ با دورانِ مجیدی و یادآوری به کی‌روش

*تفاوت مهمی که استقلالِ ساپینتو با استقلالِ مجیدی دارد بازی تهاجمی این تیم است. با وجود اینکه آبی‌پوشان در ۹ بازی گذشته خود تنها ۱۱ گل به ثمر رسانده‌اند، اما مشخص است که سرمربی پرتغالی این تیم تاکید زیادی به بازی هجومی دارد.

*سجاد شهباززاده که در ۳۲ سالگی به استقلال بازگشت روزهای ناامیدکننده‌ای را در این تیم تجربه می‌کند. شهباززاده که در ابتدای فصل بازیکن فیکس این تیم بود در دیدار با ذوب‌آهن نیمکت‌نشین شد و در نیمه دوم به میدان رفت. او در ۳۰ دقیقه زمانی که فرصت بازی داشت کار خاصی انجام نداد.

*کوین یامگا یکی از بهترین بازیکنان استقلال هم در فصل گذشته و هم در فصل جاری محسوب می‌شود. او در بازی مقابل شاگردان تارتار هم توانست نمره قبولی بگیرد. یامگا به قدری در دفاع راست کم‌نقص ظاهر شده که صالح حردانی را نیمکت‌نشین کرده است.

*رضا میرزایی هنوز نتوانسته در استقلال به بازیکنی تاثیرگذار تبدیل شود. او  مقابل ذوب‌آهن یک نیمه فرصت بازی داشت؛ اما کار خاصی در این ۴۵ دقیقه انجام نداد و ساپینتو در ابتدای نیمه دوم قایدی را به جای او وارد زمین کرد.

*مهد مهدی‌پور همچون فصل گذشته یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان استقلال است. مهدی‌پور در بازی شب گذشته تیمش هم کم‌اشتباه ظاهر شد تا یک بار دیگر به کی‌روش یادآوری کند که شایستگی حضور در تیم ملی را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha