۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۷:۵۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84912758
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمایه‌گذاری صنعتی در گناباد ۱۲۴ درصد افزایش یافت

گناباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: میزان سرمایه گذاری صنعتی در این شهرستان طی ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲۴ درصد افزایش یافت.

هادی ایزدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۵ مجوز جدید سرمایه گذاری با حجم سرمایه گذاری پنج هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۴۹۴ نفر در ۶ ماهه نخست امسال در گناباد صادر شد که از نظر تعداد ۵۲ درصد، از لحاظ زمینه اشتغال ۳۵ درصد و میزان سرمایه گذاری ۱۲۴ درصد افزایش نشان می دهد.

وی ادامه داد: مجوزهای این سرمایه گذاری در زمینه های ماشین سازی و تجهیزات، صنایع معدنی و صنایع فلزی، محصولات بهداشتی، مواد غذایی، قطعات پلاستیکی، محصولات بتونی و تولید مبلمان صادر شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: همچنین در ۶ ماهه نخست امسال ۹ پروانه بهره برداری صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۳۰۸ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۷۴ نفر در این شهرستان صادر شده که ۱۲ درصد این پروانه ها در زمینه تجهیزات پزشکی، پوشاک، تولید مواد شوینده و پاک کننده، تولید انواع بلوک و آجر سفال و بازیافت قطعات پلاستیکی بود.

ایزدی افزود: از مجموع ۳۸۶ شغل که در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در گناباد ایجاد شد ۷۴ شغل در بخش صنعت و معدن و ۳۰۲ شغل در بخش تجارت و ۱۰ شغل در بخش مشاغل خانگی محقق شد.

وی ادامه داد:هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع داخلی تبصره ای، مشاغل خانگی، بنیاد علوی و منابع داخلی به ۱۹۸ طرح متوسط صنعتی و صنفی گناباد پرداخت شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد رصد واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل و بررسی دلایل توقف فعالیت آنها را از جمله رویکردهای این اداره برشمرد و گفت: هم اکنون ۵.۶ درصد واحدهای صنعتی این شهرستان تعطیل است.

ایزدی افزود: پنج جلسه کمیسیون حمایت قضایی از بخش تولید با مجموع ۱۸ مصوبه طی ۶ ماهه ابتدای سال جاری در گناباد برگزار شد که این میزان نسبت به سال قبل ۵۰ درصد رشد داشت.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش معدن طی ۶ ماهه ابتدای امسال ۳۴ مورد گزارش نظارتی، تایید سوخت معادن و تعیین تکلیف وضعیت معادنی که به دلایل مختلف تعطیل بودند تشکیل شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد پیگیری برای انجام مزایده ۳۷ مورد محدوده های معدنی در سطح این منطقه و رفع مشکل حمل مواد معدنی و پیگیری حقوق دولتی معادن را از دیگر اقدامات این اداره طی همین مدت ذکر کرد.

ایزدی افزود: از مجموع ۳۰۲ پروانه کسب جدید که در ۶ ماهه ابتدای سال جاری در گناباد صادر شد ۱۰ پروانه کسب برای ایثارگران صادر و ۶۲ واحد صنفی بدون پروانه کسب هم تعیین تکلیف شدند.

وی ادامه داد: سه واحد صنعتی نیز با حجم سرمایه گذاری هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۰۰ نفر طی مدت یاد شده در گناباد به بهره برداری رسید.

۱۷۲ واحد صنعتی در زیربخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند. 

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در این شهرستان فعال است. 

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha