کاهش ۲۹ درصدی قاچاق سوخت در منطقه تربت‌حیدریه

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: در نیمه نخست امسال به دلیل تشدید بازدیدها و کنترل‌های میدانی مداوم، ضمن افزایش ریسک قاچاق و انحراف سوخت، شاهد کاهش ۲۹ درصدی قاچاق سوخت در این منطقه بوده‌ایم.

جواد بلندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه‌های مراقبتی شامل هزار و ۳۴۹ مورد بازدید کارشناسان مهندسی فرآورده‌های نفتی منطقه از تاسیسات، مجاری عرضه و مصرف کنندگان عمده شهرستان‌های زیرپوشش بوده‌ است.

وی ادامه داد: بر این اساس در مدت یاد شده ۶۷ پرونده تشکیل و متخلفان برای اعمال قانون، به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: همچنین در راستای حصول اطمینان از کیفیت سوخت موجود در مخازن جایگاه‌های عرضه سوخت و پایش مصرف‌کنندگان واقعی، کارشناسان واحد مهندسی فرآورده‌های نفتی این منطقه تعداد ۲ هزار و ۳۴۹ مورد بازدید انجام دادند.

بلندی افزود: از این تعداد بازدید، ۴۲۸ مورد مربوط به بازدید از مصرف‌کنندگان عمده فعال در حوزه عملیاتی بوده است.

وی ادامه داد:در نتیجه بازدیدهای میدانی، پیگیری و تبدیل سوخت ۶۱ واحد صنعتی به گاز طبیعی به سرانجام رسید از این رو ضمن صرفه‌جویی یک میلیون و ۸۵۸ هزار لیتر نفت گاز، معادل ارزش ریالی آن به چرخه اقتصاد کشور بازگشت و بر این اساس در مدت یاد شده تعداد ۱۵ مصرف کننده جدید به چرخه سوخت‌رسانی منطقه اضافه شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت:در ادامه بازدید مصرف‌کنندگان عمده، همچنین هزار و ۹۲۱ مورد بازدید از مجاری عرضه در راستای حصول اطمینان از کیفیت سوخت با هدف احقاق حقوق شهروندی صورت پذیرفت.

بلندی افزود: تیم‌های کنترلی و نظارتی منطقه علاوه بر بازدید کارشناسان به صورت میدانی، عملکرد منطقه را در بخش‌های مختلف پایش و ارزیابی می کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل سرما و به تبع آن کاهش دمای هوا در فصل زمستان اظهار کرد: در زمینه توزیع سوخت در مناطق روستایی هیچ مشکلی وجود ندارد.

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که چهار ناحیه مشتمل بر ۱۰ شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات، زاوه، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، گناباد و بجستان را را زیرپوشش دارد.

همچنین این منطقه نفتی دارای ۶۳ جایگاه اختصاصی و فروشندگی سکودار، ۹ فروشندگی داخل اتاقک، ۲۰۰ فروشندگی تعاونی روستایی و همچنین ۳۲ جایگاه فعال عرضه سی.ان.جی است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha