توزیع مصالح ساختمانی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی آغاز شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با اشاره به تسریع در عملیات آواربرداری مناطق زلزله‌زده خوی گفت: توزیع مصالح ساختمانی از جمله سیمان برای بازسازی واحدهای مسکونی نیز آغاز شده است.

جعفر برزگر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بسیج اکیپ‌ها و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های خدمات رسان، عملیات آواربرداری را در چهار روستا به اتمام رسانده و ساخت و ساز در روستاهای خنجرخان، مرتضی‌قلی‌کندی، اسماعیل‌کندی و بایرام‌کندی آغاز شد. 

وی اظهار کرد: تاکنون ۳۵۶ واحد زلزله زده در روستاهای مختلف این شهرستان آواربرداری شده و این روند بدون وقفه ادامه دارد.

برزگر ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین تعداد واحدهای احداثی را در شهر دیزج دیز و روستای سید تاج الدین داریم، عملیات آواربرداری با حضور اکیپ ماشین آلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با سرعت در این ۲ منطقه در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در شهر دیزج دیز عملیات آواربرداری ۶۷ واحد مسکونی به اتمام رسیده است، اضافه کرد: تلاش داریم عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی را در سریع‌ترین زمان  به اتمام برسانیم.

به گزارش ایرنا، در ارزیابی اولیه واحدهای مسکونی در شعاع ۲۰ کیلومتری کانون اصلی زلزله شهرستان خوی، از اولین ساعات وقوع زلزله به مدت یک هفته، ۶۷ تیم ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با حضور در ۵۴ روستا و ۲ شهر خوی و دیزج دیز، پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را ارزیابی کردند.

بیش از یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در این زمین لرزه دچار خسارت شده یا نیازمند تخریب و بازسازی هستند.


















نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha